Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
A lakáspiac húzza az építőipart, a többi szegmens gyakorlatilag továbbra is vegetál. Legalábbis egy friss adatsor szerint míg a lakásépítések volumene 60 százalékkal emelkedett, addig az összes építőipari beruházás összértéke 22 százalékkal csökkent.
A lakáspiaci bumm húzza a magyar építőipart, a többi piaci szegmens erőteljes visszaesést mutat - derül ki az ibuild.info, az ELTINGA, illetve a Buildecon által készített EBI Építésaktivitási Jelentés legfrissebb adataiból. A kutatás megállapítja, 2016 2. félévében 58 százalékkal kevesebb projekt építése indult el, mint az előző év azonos időszakában. Viszont hasonlóan a tavalyi első félévhez, a projektek átlagos értéke lényegesen nagyobb, mint egy évvel korábban, de a megkezdett projektek összértéke folyó áron így is 22 százalékkal csökkent.

Mint azt a fenti táblázat is mutatja, növekedés - értékben - a lakásépítési projekteknél látható, ahol a mutató 60 százalékkal mutat többet. A 169 lakásépítési projekten belül összesen 4876 új építésű, társasházi lakás építése kezdődött meg. A nem-lakáscélú magasépítési és a mélyépítési részpiac összességében szintén csökkenést mutat. Ezen belül azonban öt nagy szegmens (irodák, kereskedelmi épületek, utak, hidak, egyéb mélyépítés) mutatója értékben pozitív volt 2016 1. és 2. félévében is.

A jelentés regionális bontás kiválóan mutatja a magyar piacra jellemző centralizációt; a mutató egyetlen régióban, Közép-Magyarországon nőtt 2016 2. félévében a megelőző év azonos időszakához képest. Az országosan kicsit több mint 470 milliárd forint összértékű projektek 46 százaléka indult el ebben a régióban, ahol amúgy 2016 első félévében is növekedés volt megfigyelhető. Hasonlóan az 1. félévhez, az összes projektet nézve Észak-Magyarországon a legnagyobb a visszaesés.

Észak-Magyarország mellett még két régióban, Nyugat- és Dél-Dunántúlon teljesül, hogy egyetlen részpiac sem mutat növekedést. A megkezdett lakásprojektek összértékét tekintve Közép-Magyarország mögött a Debrecen központú Észak-Alföld áll. Ugyanez a sorrend a nem-lakáscélú magasépítés esetében is, a megkezdett mélyépítési munkák összértékét tekintve pedig Dél-Alföld a legnagyobb.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








