Az éjszakai leállás nemcsak a weboldalakat, hanem az SMS-es fogadást és a mobilappokat is érinti.
Figyelmeztetést adott ki a NAV: óriási változás jön, ezt nagyon könnyű benézni, sokakat érint
Az online számlaadatok pontossága révén az adategyeztetési eljárás vagy akár egy ellenőrzés is kiküszöbölhető, de a vállalkozások is nyernek vele, hiszen még többeket segíthet a NAV eÁFA szolgáltatása. A számlaadatok további tisztítása érdekében bizonyos hibatípusokkal szemben szeptember 15-től szigorúbban lép fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - hívta fel figyelmet hétfői közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
A korábbi évek tapasztalata az, hogy a vállalkozások, ha teljesül az adatszolgáltatás, függetlenül attól mennyi figyelemfelhívó, úgynevezett warning hibajelzést is küld vissza a rendszer, nem foglalkoznak vele, nem javítják számlakiállítási folyamatukat, adatszolgáltatási rendszerüket.
Tavaly 52 millió figyelmeztetést küldött a hivatal, ebből a számlaadatok tisztítása miatt a NAV tervei szerint 12 milliót érintene a szigorúbb elbírálás. Ezek ősztől úgynevezett error üzenetet kapnak, így a számlaadat-szolgáltatást az adóhivatali rendszer nem fogja beengedni, ami a gyakorlatban olyan, mintha nem is érkezett volna arról a számláról adatszolgáltatás a NAV-hoz - ismertette a hivatal.
A NAV már tavasszal, 2025. március 26-án publikálta az Online Számla rendszer validációinak tervezett változásait. Az adóhivatal összesen 21 validáció szigorításában kérte ki az adózók, szoftverfejlesztők véleményét, javaslatait, amelyeket a változtatás során figyelembe fog venni.
Az egyeztetések során nemcsak az derült ki, hogy egy-egy validációnak a módosítása akár jelentős számlázószoftver működés változással is járhat, hanem az is, hogy a vállalkozásoknak az átálláshoz időre és tesztelésre is szükségük van. A NAV ezért 2025. szeptember 1-jétől szeptember 15-ig tesztelési lehetőséget biztosít, és először az Online Számla tesztkörnyezetébe telepíti a megváltozott validációs szabályokat.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A validációs szabályok átalakítása nem csupán a NAV, hanem az Online Számla rendszert aktívan használó adózók érdeke is. Az adatminőségi problémák ugyanis azon adózókat, könyvelőket is érinti, akik az Online Számla rendszert használják a számlafeldolgozásuk automatizációjára, vagy az áfaanalitikájuk validációjára - tájékoztatott a NAV.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








