A szakszervezet szerint legalább 118 ember biztosan távozott, miközben a cég nyereséges évet zárhatott.
Bár a teljes makrogazdasági környezetet rossznak látják, saját vállalkozásaik jövő képeit tekintve optimisták a hazai kis- és középvállalkozások – írja a Portfolio egy friss kutatás alapján.
Elsőként kiemelendő, hogy a nehéz körülmények mellett is, a VOSZ Barométer fő index 61 ponton áll, ami azt mutatja, hogy pozitívan tekintenek a jövőbe a hazai cégek. Kiderült az is, hogy a vállalkozások leginkább a magas inflációt, a kiszámíthatatlanságot, a magas energiaárakat és az első félévet meghatározó gyenge, de leginkább változékony forintárfolyamot nevezték meg.
A kutatás szerint pozitívum, hogy a vállalkozások alig terveznek elbocsátásokat: mindössze 9 százalék mondta azt, hogy erre készülne a következő egy évben, míg 91 százalék nem tenne ilyen lépéseket. Érdekesség, hogy a megkérdezett társaságok 56 százaléka nem tervez új munkaerőt felvenni, míg 44 százalék toborozna a következő egy évben.
A fizetések kapcsán arra jutott a kutatás, hogy a megkérdezett vállalkozások alig kevesebb mint fele mondta azt, hogy a következő egy évben már nem tervez béremelést, míg csak 28 százalék adna legfeljebb 10, további 23 százalék pedig ezt meghaladó fizetésemelést. A beruházásokat illetően a vállalkozások megosztottak, 50 százalékuk tervez, 50 százalékuk nem tervez.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







