Közeledik a karácsony, már csak egy hét választ el minket az év legmeghittebb ünnepétől: de vajon mitől lesz igazán boldog a karácsony?
Több tízmilliós adókedvezményben részesülhetnek ezek a magyarok: csak ennyit kell tenniük
Több tízmillió forintos adókedvezményhez juthatnak azok a vállalkozások, amelyek kutatás-fejlesztéssel foglalkoznak és tisztában vannak az őket megillető kedvezményekkel.
Magyarországon az elmúlt években ugrásszerűen nőtt azoknak a vállalkozásoknak a száma, amelyek kutatás-fejlesztés és innováció területén dolgoznak és érnek el egyre szembetűnőbb eredményeket. Ezt a fajta kutatómunkát teszi még hatékonyabbá, ha a vállalkozások a projektekre akár már előzetesen K+F minősítést kérnek: ezzel ugyanis nem csak adókedvezményhez juthatnak, hanem pályázati forrást is könnyebben szerezhetnek és utólagos ellenőrzések esetében is bizonyítani tudják, milyen tevékenységet végeztek - írja közleményében a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala.
A hivatal 2012. február 1-je óta, vagyis több mint 10 éve látja el a K+F tevékenység minősítését. A kutatás-fejlesztésről szóló minősítés hivatalos igazolást ad, ráadásul az ezzel a dokumentummal megszerezhető kedvezmények és pályázati források akár több tízmillió forintot is jelenthetnek a vállalkozások számára. A százalékos arányok alakulása azt mutatja, hogy a szociális hozzájárulás esetében a cégek akár minden tizedik munkavállaló bérét megtakaríthatják. A társasági adónál például 10 millió forintonként majdnem 1 milliót vagy 100 millió forintonként majdnem 10 millió forintot spórolhatnak meg a fejlesztésekkel foglalkozó vállalatok - írják.
A KSH adatai szerint Magyarországon 2019 végén 446 ezer társaságiadó-alany működött ebből mindössze 2082 vállalkozás folytatott kutatás-fejlesztési tevékenységet, amelynek körülbelül a 10 százaléka fordult a hivatalhoz minősítési kérelemért. Vagyis a vállalkozások jelentős része úgy vesz igénybe kedvezményeket, hogy nem tudja biztosan az általa folytatott tevékenységről, hogy az K+F-nek minősül-e, így abban sem lehet biztos, jogosult lenne-e adókedvezményekre. Amennyiben pedig a NAV az ellenőrzés során megkérdőjelezi a K+F tevékenység mivoltát, utólagos adófizetési kötelezettségekkel, valamint adóbírságokkal kell számolniuk - zárul a közlemény.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








