A DPD Hungary tájékoztatása szerint az év végi, kiugróan magas csomagforgalom miatt kézbesítési nehézségek jelentkeztek Budapesten és környékén.
2022. május 31-ig kell benyújtaniuk a hazai élelmiszerlánc-szereplőknek a 2022. évi felügyeleti díj bevallásukat, melyet már jelenleg is teljesíthetnek az e célra szolgáló elektronikus felületen. A határidő minden kötelezettre vonatkozik. A bevallási felület elérhető a Nébih Ügyfélprofil Rendszerében (a Felügyeleti díj menüpontban). Vállalkozások esetén a bevallást a cég önálló képviseletére jogosult személy vagy meghatalmazott nyújthatja be.
A bevallási kötelezettség teljesítésének végső határideje – minden kötelezett esetében – 2022. május 31. napja.
Változás a korábbi évekhez képest, hogy az idei évtől a megállapított felügyeleti díj a kiépített központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (EFER) révén már online is kiegyenlíthető. A befizetéshez szükséges pénzügyi bizonylatokat a bevallási határidőt követően, a bevallási felületen érhetik el az érintettek. Az első részlet befizetési határideje 2022. július 31., a második részlet befizetési határideje 2023. január 31. lesz. A díjat a 10032000-00289782-30006016 számú célszámlára kell utalni.
A felügyeleti díjjal kapcsolatban hasznos információkat olvashatnak az ezen oldalon. Amennyiben további kérdésük van, a Nébih kéri, hogy forduljanak az Ügyfélszolgálatához a következő telefonszámon 06/1/336-9024 vagy e-mail címen: felugyeletidij@nebih.gov.hu. Azt javasolják, hogy az élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallását ne halasszák az utolsó pillanatra!
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







