Egy felmérés szerint a magyarok 73 százaléka már egy átlagos munkanapon is legalább közepes mértékű stresszt él át, a karácsony előtti időszakban tovább nő a...
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintos bírságot szabott ki az „Év Terméke” díjat korábban osztó cégre, amiért az hiányosan teljesítette a saját maga által vállalt kötelezettségeket.
A Gazdasági Versenyhivatal tavaly zárta le vizsgálatát az „Év Terméke Díj - A fogyasztók döntése alapján” tanúsítványokat kiállító Product of the Year Hungary Kft.-vel szemben. A versenyfelügyeleti eljárás 2020 februárjában a cég kötelezettségvállalásával végződött: a hatóság Versenytanácsa nem állapított meg jogsértést, ehelyett előírta a vállalkozás számára az általa önként javasolt, több elemű vállaláscsomag teljesítését, mely megfelelően tisztázhatta a díj félreérthető tartalmát a fogyasztók számára.
A vállalások határidejének leteltével a versenyhatóság – a törvényi előírásoknak megfelelően – ezúttal is ellenőrizte a kötelezettségek megfelelő teljesítését. A vizsgálat megállapította, hogy a cég nem teljesítette maradéktalanul a számára előírtakat: igazolási kötelezettségei jelentős részének ugyanis határidőn túl tett eleget, egyes, a fogyasztók egyértelmű tájékoztatását célzó vállalások pedig tartalmukban is hiányosságokkal teljesültek. A tavaly hozott határozatot azonban nem kellett visszavonni, mert a kötelezettségvállalás összességében így is elérhette alapvető célját: az elmulasztott, de a vizsgálat során utólag benyújtott adatok alapján ugyanis a hatóság megállapította, hogy a problémás kereskedelmi gyakorlat nagyrészt módosult, a cég pedig többségében megvalósította megfelelési intézkedéseit.
A kötelezettségvállalás intézménye rugalmas és hatékony módszer a hatósági vizsgálatok során felmerülő versenyproblémák orvoslására. Ehhez azonban lényeges, hogy végrehajtásukkor minden előírt elemük pontosan és hiánytalanul teljesüljön, ideértve a határidőkre és az igazolások módjára vonatkozó rendelkezéseket – ugyanis mindezek együttesen biztosítják maradéktalanul a közérdek megfelelő védelmét
– emlékeztetett Rigó Csaba Balázs, a nemzeti versenyhatóság elnöke. A GVH Versenytanácsa a hiányos kötelezettségteljesítés miatt 3 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Product of the Year Hungary Kft.-re. A döntés figyelembe vette többek között, hogy a vállalkozás elismerte a mulasztást, az „Év Terméke” díj pedig – a franchise külföldi jogtulajdonosának elhatározásából – ma már nincs jelen a hazai piacon. A nemzeti versenyhatóság figyelembe vette azt is, hogy a cég kkv-nak minősül, a járványhelyzet pedig kedvezőtlenül érintette, így részletfizetést biztosított a bírság befizetésére.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








