A jegybankok vásárlásai felhajthatják az arany árát, az olaj viszont mélyponton ragadhat – a Goldman Sachs számai meglepő képet festenek.
Nem kis meglepetéssel vágott neki a szezonnak az RTL Klub Cápák között című üzleti show-műsora: már rögtön az évad első adásában kaptak hideget-meleget egyaránt a kishalak, de könnyek is folytak. A megannyi szerethető figura közül azonban kitűnt egy zsenge fiatalember, aki nem is a termékével, sokkal inkább a személyiségével győzte meg a befektetői, a Cápákat.
Útjára indult ma este a Cápák között című üzleti show-műsor 3. évada, melyre a tavalyi év második felében hirdették meg a jelentkezést. Ahogy azt Máté Krisztina, a műsor producere a Pénzcentrumnak adott interjúban elmondta, a vállalkozók, akik a műsorba jelentkeznek, egyre tudatosabbak és elszántabbak. Ebben az évadban több mint ötven jelentkező került a kamerák és a Cápák elé.
Nem csak a vállalkozókedvűek, de a nézők körében is egyre népszerűbb a műsor, melyben a pénzügyi világ 5 valódi sztárja villantja ki a fogait: az ő kegyeiért, pénzéért, de főleg tanácsaiért és felbecsülhetetlen értékű kapcsolataiért küzdenek a vállalkozók. Moldován András, Balogh Levente, Tomán Szabina, Balogh Péter mellé idén Lakatos István, a Bravogroup Holding vezérigazgatója csatlakozott.
Nem semmi izgalmakat tartogatott a csütörtök esti adás. Az idei évad első párosa apa és fia, Kovács György és ifj. Kovács György mérnök-feltalálók voltak, akik műsor történetének legnagyobb befektetésével szerettek volna hazamenni. Egy új sportot és a hozzá kapcsolódó sporteszközt vittek a cápák elé, 500 millió forintot kértek a cég 8 százalékáért cserébe. Nem jártak sikerrel.
A erdélyi fiatalember, Irimiás Gergő 25 évesen nyitotta meg első lángossütőjét a Havana lakótelepen, mely az első évben 12 milliós árbevételt produkált. Ezt szeretne megtriplázni idén egy új egység nyitásával: 5 millió forintot kért, 10 százalékos részesedésért cserébe. Bármennyire szerethető figura is Gergő, nem sikerült meggyőzni a cápákat.
Viola Judit ruhaipari szakember, aki rengeteg időt és pénzt fektetett a vállalkozásába, ám a koronavírus-járvány miatt megtorpant az üzlete. Elsősorban egy európai márka létrehozását szerette volna elérni, újrahasznosított alapanyagból készülő fürdőruhával. 100 millió forintos befektetésért cserébe 10 százalékos részesedést kínált, de ő sem győzte meg a cápákat.
Kállai Jankó vitt mindent a Cápák között első adásában
Kállai Jankó fiatal egyetemista vállalkozása fejlesztéséhez 10 millió forintot kért. Már most is sikeres kézszobor készítő szettjét szeretné tovább fejleszteni, hogy még nagyobb ütemben nőhessen. A fiatal termékét, melyet édesapjával együtt fejlesztett, organikusan növekvő webshopján keresztül értékesíti, mely az első hónapban már 30 milliós bevétellel büszkélkedhet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Jankón nem találtak fogást a cápák, fiatal kora ellenére minden kérdésre profin válaszolt, egyenesen le voltak nyűgözve tőle: fiatalkora ellenére érettnek és rendkívül tájékozottnak találták az üzleti életben.
- mondta Balogh Péter, éppen ezért egyből felajánlott neki 10 millió forintot és a mentorálást, viszont cserébe 20 százalékot kért, és azt, hogy a következő 2 évben a fiatalember új üzletbe ne kezdjen bele. Nagy meglepetésre Lakatos István is tett egy ajánlatot a fiatalmebernek, szintén 20 százalékot kért.
Érdekesség, hogy - a műsor hazai történetében eddig szokatlan módon - a különdíjakat (K&H az innovációért különdíj jelölése és a Telekom Digitálisan Tettrekész Díj) is Jankó húzta be, a többi kishal pedig üres kézzel távozott a Cápák között 3. évadának első részéből.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








