A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Nagy világmárkák csatlakoztak a L’Oréal és a Carbios összefogásához, hogy támogassák az első enzimes technológiát a műanyagok újrahasznosításában. A L’Oréal és a Carbios együttműködéséhez olyan nagyvállalatok csatlakoztak, mint a Nestlé Waters, a PepsiCo és a Suntory Beverage & Food Europe. Az összefogás célja, hogy ipari méretekben tegyenek elérhetővé magas minőségű újrahasznosított műanyagot, ezzel támogatva a körforgásos gazdaságot. Az új technológia alapjaiban változtatja meg a PET műanyagok újrahasznosításának módját.
A Carbios olyan egyedülálló és fenntartható technológiát fejlesztett ki, amely specifikus enzimekkel sokkal szélesebb körű PET-műanyag és poliészter szál újrahasznosítására képes, mint más újrafeldolgozási technológiák. A módszer a PET műanyag hulladékot eredeti alkotóelemeire bontja le, amelyeket aztán magas minőségű PET műanyag gyártására lehet felhasználni. Ez az innovatív, szabadalmaztatott technológia lehetővé teszi a PET műanyag ismételt újrahasznosítását és olyan 100%-ban újrahasznosított PET-et hoz létre, amely az új PET-tel egyenértékű, így palackok, flakonok és más csomagolási formák előállítására is alkalmas.
Ez a biológiai megközelítés minden típusú PET műanyaggal (víztiszta, színes, nem átlátszó és többrétegű) és poliészter szállal működik. A folyamat korlátozott hőt igényel és nyomás vagy oldószer használata nélkül működik, ami javítja környezeti hatását, valamint versenyképes megoldást nyújt a globális műanyag-újrahasznosítási arány növelésére.
A partnerségéhez olyan cégek csatlakoztak, amelyek elkötelezettek a fenntartható fejlődés és az innovatív megoldások iránt. A Nestlé Waters, a PepsiCo és a Suntory Beverage & Food Europe a L’Oréallal együtt dolgoznak azon, hogy támogassák a műanyagok bevonását a körforgásos gazdaságba. A négy éves megállapodás feltételeinek megfelelően a vállalatok arra törekednek, hogy az újonnan kifejlesztett PET újrahasznosítási technológiát piacra vigyék, és növeljék a magas minőségű újrahasznosított műanyagok elérhetőségét.
- jellemezte Jean-Claude Lumaret, a Carbios vezérigazgatój az együttműködést. Philippe Thuvien, a L’Oréal csomagolásért és fejlesztésért felelős alelnöke, megjegyezte:
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








