Út az exportpiacok felé: digitális fejlesztési programok KKV-k részére

Út az exportpiacok felé: digitális fejlesztési programok KKV-k részére

2018. december 5. 12:12

Ingyenes rendezvényen segítünk a hazai vállalkozóknak.

A legtöbb szakértő egyetért ma abban, hogy a magyar vállalakozásoknak - hiszen a hazai piac meglehetősen szűkös - az igazán nagy áttörés eléréséhez nemzetközi piacra lépésben kell gondolkodniuk. Ez elsőre ijesztően hangzik, viszont a digitalizációs forradalom legújabb vívmányaival ma már gyerekjáték meghódítani a határainkon túli vásárlókat. A legfrissebb felmérések szerint azonban digitalizáció tekintetében a hazai vállalkozások még nincsenek az élvonalban, sőt!

Ha érdekel a digitalizáció, az internet és a kkv-k világa, vagy Te is vállalkozó vagy, és kéne egy-két ötlet, hogy miképpen növelhetnéd bevételeidet az export piacokon, esetleg szeretnél új, inspiráló, hozzád hasonló emberekkel megismerkedni, akkor gyere el december 13-án a Marriott Hotelbe a Portfolio, "ÚT AZ EXPORTPIACOK FELÉ - Digitális fejlesztési programok KKV-k részére"  rendezvényére, ahol a szektor legjobb szakértőivel is találkozhatsz. A rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött:

>>> JELENTLEZÉS AZ INGYENES RENDEZVÉNYRE!

Magyarország digitalizációs szintje elmarad a Nyugat-európai szinvonaltól, holott a terület fejlesztése a felzárkózásunk kulcsa lehet - derült ki a McKinsey nemrég publikált kutatásából. A vizsgálat egész Európára kiterjedt, azon belül is kiemelt szerepet kapott Kelet-Közép-Európa. A digitalizáció tekintetében a vizsgált országokat három csoportra osztották: az első az Európai Unió 5 nagy tagállamát foglalta magában, a második csoportot a digitalizáció területén élen járó tagállamok alkották.

Magyarország a harmadik, "digitális kihívóknak" nevezett csoportba tartozik, azaz a digitalizáció terén fejletlennek tekinthető európai államok csoportját bővíti.

Szektorokra bontva elmondható, hogy Magyarországon belül minden ágazat rosszul teljesít a digitalizációt illetően, de különösen igaz ez a kis- és közepes vállalatokra. A nagyvállalatok sem büszkélkedhetnek ugyanakkor, az éllovas országok kisvállalatainak megfelelő digitalizációs szinten állnak ugyanis.

A digitális készségek terén egyik korosztályban sem állunk jól. Bár ezzel kapcsolatban reménykeltő az előadó szerint, hogy míg az éllovas és a magyar idős korosztály digitális készségei között 76 százalékos eltérést tapasztalt a felmérés, a fiataloknál ez a szakadék már csak 36 százalék. Mindez azt jelenti, hogy a magyar fiatalok digitalizációs készségei már sokkal kisebb mértékben vannak lemaradva az éllovasoktól.

Bár a digitális infrastruktúra tekintetében jól állunk, az edukációra több energiát kell fordítanunk, a magyarok digitális fogékonysága ugyanis nem a legjobb. A jövőbeli versenyképességünk miatt nagyon fontos, hogy kiépüljön egy megfelelő digitális munkaerő. A kutatók kitértek arra is, hogy mit kéne tennie Magyarországnak a digitalizáció növelése érdekében. Ehhez természetesen elengedhetetlen a megfelelő oktatás mellett a vállalatok és a kormányzat elköteleződése, az egyik jelentős eszköz pedig a vállalatok digitális csatornáinak összehangolása lehet.

Ha mindezt sikerül véghezvinni, az éves szinten 17 milliárdos GDP többletet jelenthetne.
Digitális fejlesztési programok KKV-k részére

A legtöbb szakértő egyetért ma abban, hogy a magyar vállalakozásoknak - hiszen a hazai piac meglehetősen szűkös - az igazán nagy áttörés eléréséhez nemzetközi piacra lépésben kell gondolkodniuk. Ez elsőre ijesztően hangzik, viszont a digitalizációs forradalom legújabb vívmányaival ma már gyerekjáték meghódítani a határainkon túli vásárlókat. Mivel a korszerű technológia alkalmazása, és az új piacok megtalálása a kulcsa a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozások (KKV-k) fejlődésének és hatékonyságuk növelésének, így a Portfolio és a Pénzcentrum sem mehet el szó nélkül az újításoktól hangos technológiai szektor mellett.

Ezért főtámogatónk, a Google Magyarország, illetve számos neves szakértő segítségével adunk majd hasznos tippeket a hazai KKV-k digitális képességinek fejlesztéséhez, az internet adta lehetőségek kiaknázásához, illetve ahhoz, hogy a legmodernebb technológiák alkalmazásával hogyan készíthetik elő, támogathatják, tehetik még hatékonyabbá külföldi piacok felé történő terjeszkedésüket. A 2018. december 13-án (csütörtök) megrendezésre kerülő, "Út az exportpiacok felé - Digitális fejlesztési programok KKV-k részére" című INGYENES rendezvényen arra igyekszünk majd választ adni, hogy:

  • Hol tart hazai kkv szektor? Fókuszban a digitális képességek.
  • Melyek azok a hazai és globális trendek, amelyeket kihasználva előnyt lehet szerezni?
  • Milyen technológiai újítások járulhatnak leginkább hozzá a piacépítéshez, illetve nemzetközi terjeszkedéshez?
  • Mennyibe kerül a hatékony innováció?
  • Hogyan készíthetem fel a vállalkozásom a korszerű technológiák befogadására?
  • Miért érdemes, miért kell külpiaci értékesítésben is gondolkodnia egy hazai, sikerorientált vállalkozásnak?
  • Milyen feltételeknek kell megfelelnie egy KKV-nak ahhoz, hogy eredményesen vághasson bele a külpiaci terjeszkedéshez?
  • Hogyan kell hozzáfogni az exportstratégia kialakításához, milyen digitális stratégiával lehet ezt támogatni?

Előadóink lesznek:

  • Boros Botond, Head of Marketing, Google Hungary
  • Hetényi Márk, vezérigazgató-helyettes, MKB Bank
  • Kis Ervin Egon, vezető tanácsadó, SmartCommerce Digital Consulting Kft.
  • Őri Gergely, ügyvezető, JátékNet.hu
  • Polyák Balázs, Senior Analytical Consultant, Google Hungary
  • Portik Zalán, Digital Marketing Strategist, Biotech USA
  • Sziebig Péter, Expansion Manager, Szállás.hu
  • Vadász Illés, Industry Manager, Google Hungary
A részvétel Támogatónknak köszönhetően ingyenes, de regisztrációhoz kötött! További részletek a rendezvény oldalán!
NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. április 17. szombat
Rudolf
15. hét
Április 17.
Hemofília világnap
Április 17.
Cirkuszok világnapja
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?