A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Beüthet a sörhiány, ha folytatódik a globális felmelegedés. A kedvelt alkoholos ital egyik fő összetevője, az árpa ugyanis eléggé érzékeny a szárazságra és a magas hőmérsékletre - ezek pedig a klímaváltozás velejárói. A kutatók szerint az árak akár megduplázódhatnak, és a polcokon is sokkal kevesebb sör lehet majd. Úgyhogy ha másért nem, ezért csökkentsd az ökológiai lábnyomod!
Egy tanulmány szerint, amelyből a CNN idézett, az éghajlatváltozás árpahiányhoz vezethet, emiatt kevesebb sör lesz, az árak pedig drasztikusan megemelkedhetnek. A kutatók leszögezték: nem az alkoholfogyasztást akarták népszerűsíteni a kutatással, hanem arra akartak rávilágítani, mekkora hatásai lehetnek a mindennapokra a klímaváltozásnak.
Kitörhet az árpaháború?
A nemzetek között is különbségek lesznek a tudósok jóslása szerint: az Egyesült Államok és Ausztrália valószínűleg több árpát termel majd, míg Kína, Brazília és Japán jóval kevesebbet tud majd az idő múlásával.
Ugyanakkor a világon megtermelt árpa csupán 17 százalékából lesz sör, a többit takarmányként használják fel. A jobb minőségú sörárpák azonban még érzékenyebbek az időjárásra, így azok hamarabb tűnhetnek el egyes területekről - a tanulmány szerint az árpahozam akár 17 százalékkal is csökkenhet, így pedig 16 százalékkal kevesebb sör lehet a polcokon, mint ma. Az árak pedig megduplázódhatnak.
"Az embereknek tanulniuk kell a múltból, ha nemcsak a sört, hanem a csokoládét, a kávét, a teát is élvezni akarják - az ezek alapanyagául szolgáló növények nagyon érzékenyek az éghajlatváltozásra" - mondta egy szakértő, aki a sörhiányból egyenesen a lehetséges társadalmi instabilitásra is következtetett. Hasonló lehet a helyzet, mint a szesztilalom idején - tette hozzá.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








