16 °C Budapest
Elmarad az óriási céges változás: de ki örül ennek?

Elmarad az óriási céges változás: de ki örül ennek?

2017. december 21. 20:00

Januártól még nem kötelező a Cégkapu használata a gazdálkodó szervezeteknek, a jogszabály 2018-ra átmeneti időszakot vezetett be. Így a cégek jövőre is a képviselőik Ügyfélkapus tárhelyén keresztül kommunikálhatnak az adóhatósággal.

A vállalkozások adóügyeiket továbbra is intézhetik ugyan elektronikusan, ám a tervezett Cégkapus átállás velmarad. A NAV azzal indolkolta döntését, hogy "a cégkapura történő zökkenőmentes átállás érdekében" kellő felkészülési időt kell biztosítani a cégeknek. A Cégkapu egyébként a vállalkozások új online kommunikációs platformja lett volna, amelyen minden ügyintézésüket végezhetik, ide egyébként augusztus 31-ig kellett regisztrálni, mostanáig pedig úgy volt, hogy 2018. január 1-jétől kötelező lesz a használata. Most ez azonban elmarad.

Ezáltal pedig sem az egyéni vállalkozóknál sem pedig a cégeknél nem lesz változás az adóügyek intézésében, mindkettő tovább használhatja majd az Ügyfélkaput - közölte a NAV. A gazdálkodó szervezetek jelentős többsége elektronikusan tartja a kapcsolatot a NAV-val, amihez csak Ügyfélkapus regisztrációra vagy tárhely szolgáltatást is magában foglaló e-személyi igazolványra van szükség. A képviseleti jogosultságok így változatlanok maradnak az új évtől, azokat nem kell újra bejelenteni. A NAV kizárólag az adózótól cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a cégkapun keresztül, minden más esetben az ügyfélkaput használja.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 14. péntek
Bonifác
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?