Lakos Nóra rendezését nemrég két görögországi nemzetközi fesztiválon is díjazták a zsűrik.
Nyolc gimnazista lány olyan párna-táskát dobott piacra, amely nemcsak a legjobbnak járó díjat hozta el az évi diákvállalkozások versenyén, de kifejezetten hasznos kellék lehet a nyári fesztiváldömpingben is.
A The Billow egy olyan táska, ami igény szerint párnává alakítható, így az alkotók szerint kifejezetten jól jöhet egy fesztiválon, de akár egy megállóban is, a buszra várva. A táska praktikuma abban rejlik, hogy úgy alakítható párnává, hogy közben nem vesz el túl sok helyet alapvető táska funkciójától. A párnát ugyanis fel kell fújni. Egy belső tasakba bele lehet tenni a táskába szánt cuccokat, így amikor párnaként használják a The Billowt, a belső tasakot egyszerűen ki lehet venni és vállra kapni. A párna-táska vízálló is, így nem kell félni annak beázásától. A termékkel elsősorban a nőket szólítják meg, akik hajlamosak a felfázásra, ezért külön hasznos számukra egy állandóan kéznél lévő párna. A párna-táskát 6490 forintért árulják Etsy - oldalukon.A termék alkotói az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) diákjai, ahol tanterv szerint már 15-16 évesen céget kell alapítaniuk. A diákok a tizedik osztályban két tantárgy, a Gazdálkodj Okosan és a Diákvállalkozás közül választhatnak, előbbi inkább elméleti hátteret nyújt, utóbbiban pedig a diákok a gyakorlatban alapíthatják meg saját vállalkozásukat. A csapatok iskolán belül is versenyeznek, majd a legjobb az országos Junior Achievement Magyarország (JAM) diákvállalkozási versenyen indulhat. Ez utóbbit nyerték most meg a lányok, így kvalifikálták magukat a nemzetközi, brüsszeli döntőre is.
Jelenleg 650 általános és középiskolával működnek együtt, amelyek különböző szinten vesznek részt programjaikban, a táboroktól a vásárokon át a mentorprogramokig. Utóbbi úgy működik, hogy a szervezet mentorai nyújtanak ingyenes továbbképzést a programra jelentkező iskolák pedagógusainak, így a diákok képzését már mindenki maga, házon belül szervezi. A The Billow csapatát is mentor segítette a cégalapításban és a vállalkozáshoz szükséges gyakorlati nehézségek megoldásában.
Ugyanakkor a cég terméke nem teljesen egyedi, a YouTube-on találni egy egészen hasonlót is, amely nem párnává, hanem egyből matraccá alakítható és a kísértetiesen hasonlatos, BillowBag márkanéven fut. Igaz, táskaként nem funkcionál.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








