Izrael történetének legnagyobb piramisjáték-csalója, Michael David Greenfield mintegy 200 millió dolláros kárt okozott. A szálak Magyarországon futnak össze.
Nyáron sok kiskereskedő és vendéglátó kitelepül a vásárokra, fesztiválokra. Ilyenkor is kell nyugtát adniuk a vásárlóknak, de online pénztárgépet csak üzlethelyiségben és mozgóboltban kell használni.
Általános szabály, hogy a kiskereskedőknek üzletben vagy mozgóboltban kötelező a pénztárgép használata, de az alkalmi rendezvények standjaira - a TEÁOR szerinti 47.8 besorolású piaci kiskereskedelemre - ez nem vonatkozik. Nem kell pénztárgépet használni a készételt kínáló árusoknak sem, ha az értékesítés helye változó, valamint felszolgálás és ülőhely nem tartozik a vendéglátáshoz. Ilyen lehet például a fagylaltot, hot dogot, perecet kínáló árus.
Számlát vagy nyugtát azonban akkor is kell adni a vásárlóknak, ha nem kell pénztárgépet használni. Kitelepülésen három lehetőségből lehet választani:
- számla, egyszerűsített számla kibocsátása
- kézi nyugta kiállítása
- online pénztárgép használata az adózó döntése alapján.
Az egyébként pénztárgépet üzemeltető adózóknak a kitelepülésen kiállított kézi nyugták adatait utólag sem kell rögzíteniük a pénztárgépben.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








