2011-ben senki nem találja a helyét. Legalábbis a cégek esetében, derül ki a Bisnode csoporthoz tartozó PartnerControll.hu elemzéséből. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szorgalmasan ellenőrzi azokat a cégeket, amelyek székhelyüket az ország különböző területéről Budapestre, illetve Pest megyébe helyezték vagy helyezik át. A NAV azonban a régió székhelyszolgáltatói által biztosított címekre bejelentkezett adózókra is fókuszál. A kérdés azért sem elhanyagolható, mert a NAV szerint több ezer gazdasági társaság van bejegyezve valamilyen kockázatosnak ítélt székhelyre! Az adatokból az derül ki, hogy közel 1500 cég váltott egy éven belül legalább kétszer székhelyet, ami valószínűsítheti a hitelezők vagy a NAV előli menekülést.
A NAV vizsgálat alapján a közép-magyarországi régió ítéltetett az összes közül a legveszélyesebbnek. A NAV ugyanis a régióban nemrégiben alakult vállalkozások egy hatodánál látja úgy, hogy címadataival nincs minden rendben. Az adóhivatal címlistájának első két tételéhez például 710 társaság van bejegyezve egy címre. A felmérést végző cég adatai ezzel egybevágnak, a céginformáció szolgáltató ugyanis azt vizsgálta, hogy idén hány cégnek változott meg a székhelye oly módon, hogy másik megyébe költözött és ezáltal a cégjegyzékszáma és adószáma is megváltozott. Majdnem 10 000 cég változtatta meg székhelyét az elmúlt évben megyén kívül, ebből 4001 a fővárosba, további 2223 pedig Pest megyébe költözött, áll a statisztikában.
A Főváros és Pest megye után Fejér megyéből költözött el a legtöbb cég, de Borsod-Abaúj- Zemplén és Bács-Kiskun megyében is jelentős volt a cégek "mozgása". Vas megyét hagyta el a legkevesebb vállalkozás, de Békés, Nógrád és Tolna megyében is alacsony maradt a migráció. Mivel a fővárosba költözött a cégek nagy része, a legtöbb vidéki megyébe kevesebb cég költözött, mint amennyi áthelyezte székhelyét onnan. Heves, Komárom-Esztergom és Nógrád megyék voltak Pest megyén és a Fővároson kívül azok a területek, ahová több cég költözött, mint amennyi elhagyta a megyét.
A gond nem azokkal a vállalkozásokkal van, amelyek tevékenységük folytatása miatt nagyritkán székhelyet váltanak, hanem azokkal, amelyek sokszor fiktív módon működnek, és azért jelentkeznek át, hogy ne legyenek elérhetők az adóhatóság és a hitelezőik számára. Már a NAV is úgy határozott, hogy - mivel a székhelyváltó cégek adózói életútját az adott megyei adóigazgatóságok ismerik -, továbbra is a korábbi székhely szerint illetékes igazgatóságok folytathatják le a vizsgálatokat. A menekülni kívánó cégek így valójában egy helyben topognak, és a NAV elől már kevésbé menekülhetnek, azonban azon cégek keveset tehetnek, akiknél tartozást hagyott hátra az elköltözött vállalkozás. Ők leginkább a megelőzésben bízhatnak, valamint abban, hogy ha szerződéskötés előtt alaposan ellenőrzik üzleti partnereiket, sok fejfájástól kímélhetik meg magukat.
2010-ben eddig 1430 olyan cég volt, ami egynél többször váltott székhelyet. Ez már gyanúra adhat okot, mivel egy stabilan működő cégnek nem éri meg évente többször költöznie már csak az ezzel járó adminisztrációs kötelezettségek miatt sem, valamint a költözés okozta időveszteség és nehézségek miatt sem. Ezért, ha egy többször költöző céget szolgálunk ki utólagos fizetéssel, mindenképpen érdemes alaposan megvizsgálni az adott vállalkozást. Hasonló a helyzet a fiktív, székhelyszolgáltató címén működő cégekkel is. Érdemes a cég címére mindenképpen rákeresni, hogy hány másik vállalkozást dob ki adott címen a rendszer, és ha ez nem egy monumentális irodaház, hanem például egy kis lakás vagy család ház, máris gyanakodhatunk. Keleti József, a Bisnode csoport ország igazgatója az első 5 legfontosabb ellenőrizendő adat között tartja számon a társaság székhelyét és a költözések számát, mivel ez már sokat elárul a partner megbízhatóságáról. Nem mindegy, hogy a költözéseket nagyfokú fejlődés indokolta-e, vagy pont az ellenkezője. Remélhetőleg a NAV intézkedései és szigorítása is hatással lesz erre, és kevesebb cég tud eltűnni hitelezői elől, illetve kevesebb cég alakul fiktív címeken.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







