A világbajnokság mérkőzéseit a közszolgálati televízió mellett az Index.hu internetes portálon is élőben lehetett követni. Kardos Gábor, az Index ügyvezető igazgatója szerint idővel a televíziók is online felületként működnek majd, és az internet is egyre több mozgóképet szív magába - írja a Napi.
Az Index.hu nagy fába vágta a fejszéjét, amikor élőben közvetítette a labdarúgó-vb mérkőzéseit, de megérte. Jelentős tábort mozgatott meg az interneten az, hogy munkaidőben, "a GDP-termelés alternatívájaként" lehetőség nyílt arra, hogy élőben nézzék ezt a sporteseményt a rajongók. A lehetőséggel sokan éltek a világbajnokság teljes ideje alatt, az élő adást több mint 700 ezren nézték, tehát az ilyen tartalmú programok iránt jelentős az érdeklődés. A kialakult szokások persze a többséget a tévék előtt tartotta - a technológiai konvergencia megelőzi a felhasználói szokások átalakulását.
Az első napokban ugyan adódtak problémáink, de a felhasználók segítségéve ezeket hamar sikerült orvosolni. A nehézségek részben abból adódtak, hogy hazánkban ilyen méretű élő internetes közvetítést eddig még senki sem csinált. A speciális reklámkiszolgálásból, a különleges mérési rendszerekből, az élő tartalomhoz kapcsolódó közösségi tartalmak integrálásából olyan nehézségek adódtak, amelyekre nem lehetett 100%-ban felkészülni. Az intenzív munka azonban megoldhatóvá tette ezeket. Az is nehézséget jelentett, hogy tapasztalatok híján az eredeti tartalom- és jogtulajdonosok sem voltak igazán felkészülve arra, miként adhatják át profin e jogokat. Az együttműködésnél szembetűnő volt, hogy mind az Index, mind pedig közvetlen partnere, az MTV Zrt. felkészültebb volt a tartalmak átvételének jogi vonatkozásaiban és ezek előkészítésében, mint a nemzetközi jogtulajdonos FIFA. A nemzetközi szervezet jól láthatóan nem értékesített még jogokat Európában vagy Magyarországon kifejezetten az internetre. Nehezítette a helyzetet, hogy szinte az utolsó pillanatban dőlt el, hogy az MTV nem értékesíti tovább a televíziós közvetítés jogait, így az Indexnek a netes vonatkozásban valójában másfél hónapja volt a felkészülésre.
A világbajnoksághoz kapcsolódó közvetlen bevétel - a mozgóképes és nem mozgóképes frontokon - profitábilissá tette a projektet, ami az ügyvezetőt is meglepte. Eredetileg a nullszaldót célozták meg, hiszen ez egy stratégiai jelentőségű, előremutató fejlesztés a felhasználók és a hirdetők szempontjából. A legnagyobb költségtétel a jogdíj volt, a technikai infrastruktúra kiépítése és működtetése is sokba került, valamint jelentős emberi erőforrást kellett allokálni a projektre.
Az internet egésze fogja felszívni az új közönséget, ehhez a folyamathoz persze az ilyen előremutató tartalmi-technológiai projektek is hozzájárulnak. Sok esetben az lehet, hogy az emberek a televízió előtt töltött órákat cserélik az internetre. Technológiai szempontból is "netesedik" a tv, idővel pedig elválik, hogy milyen típusú képernyőn fogyasztják majd a felhasználók a különböző tartalmakat. Az tudható, hogy a netes közönség még érdemben bővülni fog.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Korábban az Index közvetített kisebb és nagyobb jelentőségű politikai eseményt, volt élő zenei közvetítés, de ezek mind kísérleti jellegűek voltak. A jövőben is igyekeznek megtalálni a legérdekesebb eseményeket, hogy a népszerű tartalom szempontjából nincs érdemi különbség a tv és az internet között. A vb érdekes tanulsága volt, hogy felvételről olyan internetes formátumú tartalmakat fogyasztanak az emberek szívesebben, amelyekhez hozzászoktak: kevesebben nézték vissza az internetről a teljes meccseket, mint a rövid, összevágott, válogatott verziókat.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








