14 °C Budapest

Neked is juthat a focivébé nyereségéből! Mi kell hozzá?

2010. július 6. 05:20

A labdarúgó-világbajnokság szponzorai hatalmas nyereséget zsebelhetnek be A világ legnézettebb labdarúgó eseményének támogatói már a tornát megelőzően pozitív hatásokról számoltak be. A cégek eladásai már az idei I. negyedévben emelkedtek, az egymással konkuráló cégek közül mindenki jól járt, az árbevétel növekedése mellett a márkák ismertsége is széles körben terjedt, különösen a kiemelt szereppel bíró távol-keleti térségben. A szponzorok részvényeibe talán külön-külön is érdemes lehet pénzt fektetni, de hazánkban is elérhető a - többek között - a világbajnokság nyolc fő szponzorának részvényeiből összeállított nyílt végű határozott idejű alap.

A focivébé szponzorai közül legelőször a két nagy konkurens sportszergyártó az Adidas és a Nike számolhatott be a világesemény pozitív hatásairól és az eladások emelkedéséről. Az előzetes felmérések készültek a Sony és a Coca-Cola ismertségének növekedéséről is, különösen az értékesítés szempontjából legfontosabb ázsiai térségben, bár ez a forgalom növekedésében csak késleltetve mutatkozhat meg.

A tornán résztvevő csapatok mezei iránt kétszer akkora a kereslet, mint a négy évvel ezelőtti németországi világbajnokság idején volt, ennek megfelelően az Adidas AG 2010-es árbevétele is várt feletti lehet. A német cég már az év első három hónapjában 6,5 millió mezt adott el, ami a tavalyihoz képest 26%-osos emelkedést jelentett. A sportesemény várhatóan 1,5 milliárd eurót hoz a cég konyhájára, amivel az Adidas megdöntené a két évvel ezelőtti kontinenstorna évében elért 1,3 milliárdos rekordot. A világbajnokság egyik fő szponzora a résztvevő csapatok közül tizenkettő felszerelését szállította.

A konkurens Nike bár nem tartozik a főszponzorok közé, így is 9 csapatot lát el sportruházattal. Az amerikai világcég az I. negyedében 8%-kal növelte összbevételét, amely így ötmilliárd dollár fölé került. Nettó nyeresége 50%-kal emelkedett így csaknem 522 millió dollár nyereséget könyvelhetett el. Forgalombővülését elsősorban Kínának és a feltörekvő országoknak köszönheti, miután a világ legnépesebb országában 12%-kal, a feltörekvő piacokon 47%-kal teljesítette túl tavaly első negyedéves eladásait.

Az OTP Alapkezelő úgy gondolták, hogy a foci vb szponzorainak részvényébe érdemes lehet befektetni, így került az OTP Aranygól Alapjába a világbajnokság nyolc fő szponzorának részvényeiből is. Az alapkezelő nyílt végű határozott idejű alapjában az Adidas mellett a Continental, a Hyundai Motor, a Coca-Cola, a Mc Donald's, a Sony és két dél-afrikai cég az Anheuser-Busch, valamint a FirstRand szerepel.

A futball-világbajnokság többi fő szponzora még nem számolt be a világesemény hatásairól, nyilván náluk a hatás az esemény alatt, például a Coca-Cola-t tekintve vagy utána, ha Sony-t nézzük, jelenhet meg. Egy kutatás szerint, amelyet a MEC médiaügynökség Ázsia-Csendes-óceáni térségben folytatott az Adidas és a Coca-Cola tudták a legjobban bevésni magukat a fogyasztók agyába néhány héttel a kezdő sípszó előtt. Az Ausztráliában, Kínában, Thaiföldön és Szingapúrban folytatott felmérés szerint ezt a két márkát említették a legtöbben spontán módon, mint a világbajnokság szponzorait.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A két legismertebb márka jó teljesítménye nem meglepetés, egyfelől tudatos szponzorációs politikájuk, másfelől a futball vb-hez fűződő hosszú kapcsolatuk miatt. Más a helyzet a Sony-val, amely első alkalommal állt a világ egyik legjelentősebb sporteseménye mellé. A márka főképp Kínában és Thaiföldön lett ismert a felmérés szerint, s így végül a 3. illetve 5. helyen futott be a két országban. A Sony egyébként már 2006 óta szponzorálja a Bajnokok Ligáját, és 305 millió dolláros megállapodást kötött a FIFA-val 2007-2014-ig terjedő időszakra.

A vébé hatása a Dél-Afrikai Köztársaságra

A Dél-Afrikai Köztársaságban nem először rendeznek sport-világeseményt, 1995-ben rögbi-, 2003-ban krikett világbajnokságnak adott otthont az ország. Gazdasági hatásuk azonban nem volt kimutatható az ország szempontjából. A 2010-es foci vb-t megelőző két esemény azonban nagyságrendekkel kisebb beruházásoknak bizonyult, azonban ennek ellenére nem valószínű, hogy a korábbiaknál jelentősebb fejlődést idéz elő az idei világbajnokság.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 25. 10:43
A NER-kedvenc Balásy Gyula tulajdonos a New Land Media Kft.-ben és a Lounge Design Kft.-ben is új op...
Holdblog  |  2024. április 25. 06:51
Soft landing, azaz puha landolás. A végső kimenetel, amiben a 2021 végi, első poszt-Covid inflációs...
Kiszámoló  |  2024. április 24. 18:32
A friss Magyar Közlönyben jelent meg a kormányrendelet, ami megváltoztatja az eddigi jótállási előír...
Bankmonitor  |  2024. április 24. 11:33
Várhatóan 2024 júniusában indul az új otthonfelújítási program. A támogatásból az 1990 előtt épült c...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem