24 °C Budapest

Focilázban égnek a webshopok: íme az idény netes slágerei

2010. június 10. 11:32

A foci VB nemcsak a sörforgalomra, de az internetes vásárlásokra is erősen hat; minden tizedik netes vásárló a VB kapcsán szerez be műszaki terméket a webshopokban - derült ki az Árukereső.hu friss felméréséből.

Az ár-összehasonlító oldal az idény vásárlási trendjeit vizsgálta: a nyári szezonban LCD TV és DVD lejátszó, valamint a fűkasza és sövényvágó az abszolút sláger. Az ár-összehasonlító portál partnerországaiban epilátort és tanszert keresnek a neten.

A magyar ár-összehasonlító oldala, az Árukereső friss felmérése szerint az internetes vásárlók tudatosan készülnek a nyárra és a foci VB is nagy hatással van az eseményhez kapcsolódó termékek forgalmára. Akik a következő három hónapban tervezik műszaki cikkek beszerzését, azok közül minden tizedik ember a foci VB előtti, kedvező akciókkal kecsegtető időszakra időzíti vásárlását.

A nyári időszakban nem csak focira, de kertészkedésre is hajlandóak vagyunk többet áldozni: június és augusztus között például a fűkasza kereslete megkétszereződik, és háromszor annyian kattintunk a sövényvágóért, mint az év többi részében. A hőségre rutinosan készülünk: ebben az időszakban megduplázódik a légkondicionálók kereslete.

A legnépszerűbb sporteszköz pedig a bicikli; drótszamarat a nyári időszakban 25%-kal többen keresnek. Az Árukereső.hu speciális nyári aloldallal könnyíti meg a kánikulában árvadászók dolgát, ahol a foci VB-re, de a nyaralásra, fesztiválokra készülők is megtalálják a leghasznosabb ajánlatokat.

"A nyári hónapokban az érintőképernyős mobiltelefonok, LCD tévék és a hordozható DVD lejátszók jelentős forgalomemelkedésére számítunk. A vásárlók 55%-a 50 000 Ft felett tervez költeni nyári műszaki cikkekre. Felmérésünk szerint az emberek kétharmada gondolja úgy, hogy a minőség a legfontosabb a vásárláskor, de a konkrét beszerzésnél már az ár lesz a meghatározó" - mondta Rácz István, az arukereso.hu Kft. marketing igazgatója.

Kisebb összegnél a nők, nagyobbnál a férfiak döntenek

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,22 százalékos THM-el, havi 143 171 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCreditnél 6,64% a THM, míg a MagNet Banknál 6,76%; az Erste és a CIB Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Minél magasabb az ár, annál férfiasabb a döntés: a felmérés alapján ugyanis kiderült, hogy a vásárlásra költött összeg emelkedésével a nők befolyása csökken. Míg egy MP3 lejátszó megvásárlását a hölgyek határozzák el, addig egy 100 000 Ft felett LCD tévé beszerzésénél jellemzően a férfiak mondják ki a döntő szót.

Kelet-Európában az epilátor, a fürdőruha és a tanszer is sláger

A felmérés vizsgálta több ország várható nyári eladási trendjeit is: míg mi magyarok nyaralással és a foci VB-vel vagyunk elfoglalva, addig keleti szomszédaink ilyenkor már készülnek az iskolára: a tanfelszerelések kereslete nyáron megháromszorozódik az Árukereső romániai partneroldalán. A strandolásról azért ők sem feledkeznek meg: fürdőruhából például négyszer több fogy. Bulgáriában a magyarokhoz hasonlóan megugrik a légkondicionálók kereslete, azonban a bolgárok nem csak a hűs levegőre, hanem a makulátlan lábakra is igényesek: itt többek közt az epilátorok forgalma ugrik meg látványosan. A törökök nyáron is figyelnek a tisztaságra - a török ár-összehasonlító oldalon a légkondicionálók mellett a porszívók és a mosogatógépek kereslete is érzékelhetően megnő. A téli összebújások pedig meghozzák gyümölcsüket: ilyenkor fogy a legtöbb babakocsi is. 

NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. augusztus 19. kedd
Huba
34. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?