A hamisítványok kiszűrésére irányuló chartát tett közzé a francia kormány. A dokumentum a luxus divatcégek és az online kereskedelmi portálok közötti együttműködést hivatott koordinálni -írja a hamisitasellen.hu.
A dokumentum célja, hogy koordinált együttműködést valósítson meg az ország luxus divatcégei, így a Louis Vuitton, a Chanel és a Dior, valamint az online kereskedelmi portálok között. A dokumentum része annak a nagyobb intézkedéscsomagnak, amely a digitális környezetben hivatott a szellemi tulajdonjogok védelmét biztosítani.
A francia pénzügyminiszter, Christine Lagarde szerint a charta összesíti azokat a legjobb gyakorlatokat, amelyek segítségével hatékony kooperáció valósítható meg a hamisítók által támadott cégek - a divatcikkek gyártói mellett a gyógyszer-, kozmetikai- és ruhaipari vállalkozások - és a hamisítványok értékesítői által használt e-kereskedelmi portálok között.
A dokumentumot mind a francia luxuscégek, mind a két legnagyobb, helyi székhelyű internetes kereskedelmi portál képviselői is elfogadták. A charta értelmében a cégek rendszeresen monitorozni fogják a honlapokon megjelenő termékeket, és bejelentik, ha hamisítványt találnak. Maguk a webhelyek pedig vállalták, hogy a bejelentett hamisítványokat a lehető legrövidebb időn belül eltávolítják, miközben maguk is folyamatosan figyelik kereskedőik kínálatát, és törlik a gyanúsnak ítélt hirdetéseket.
Kérdéses egyelőre, hogy a charta bevezetése mekkora előrelépést jelent majd a hamisítványok terjesztésének visszaszorításában, a dokumentumot ugyanis a két legnagyobb nemzetközi online kereskedelmi felület, az eBay és az Amazon nem írta alá. Lagarde ugyanakkor bízik abban, hogy ha a kooperáció a fogyasztók szempontjából a kisebb webhelyek esetében hasznosnak bizonyul, akkor a két legnagyobb portál vezetői is meggyőzhetőek lesznek.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








