12 °C Budapest

Összefogtak a luxuscégek: mi áll a háttérben?

Pénzcentrum
2009. december 21. 12:02

A hamisítványok kiszűrésére irányuló chartát tett közzé a francia kormány. A dokumentum a luxus divatcégek és az online kereskedelmi portálok közötti együttműködést hivatott koordinálni -írja a hamisitasellen.hu.

A dokumentum célja, hogy koordinált együttműködést valósítson meg az ország luxus divatcégei, így a Louis Vuitton, a Chanel és a Dior, valamint az online kereskedelmi portálok között. A dokumentum része annak a nagyobb intézkedéscsomagnak, amely a digitális környezetben hivatott a szellemi tulajdonjogok védelmét biztosítani.

A francia pénzügyminiszter, Christine Lagarde szerint a charta összesíti azokat a legjobb gyakorlatokat, amelyek segítségével hatékony kooperáció valósítható meg a hamisítók által támadott cégek - a divatcikkek gyártói mellett a gyógyszer-, kozmetikai- és ruhaipari vállalkozások - és a hamisítványok értékesítői által használt e-kereskedelmi portálok között.

A dokumentumot mind a francia luxuscégek, mind a két legnagyobb, helyi székhelyű internetes kereskedelmi portál képviselői is elfogadták. A charta értelmében a cégek rendszeresen monitorozni fogják a honlapokon megjelenő termékeket, és bejelentik, ha hamisítványt találnak. Maguk a webhelyek pedig vállalták, hogy a bejelentett hamisítványokat a lehető legrövidebb időn belül eltávolítják, miközben maguk is folyamatosan figyelik kereskedőik kínálatát, és törlik a gyanúsnak ítélt hirdetéseket.

Kérdéses egyelőre, hogy a charta bevezetése mekkora előrelépést jelent majd a hamisítványok terjesztésének visszaszorításában, a dokumentumot ugyanis a két legnagyobb nemzetközi online kereskedelmi felület, az eBay és az Amazon nem írta alá. Lagarde ugyanakkor bízik abban, hogy ha a kooperáció a fogyasztók szempontjából a kisebb webhelyek esetében hasznosnak bizonyul, akkor a két legnagyobb portál vezetői is meggyőzhetőek lesznek.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem