Várhatóan 2009. augusztus közepén indul útjára - elsődlegesen a termelő tevékenységet végző vállalkozások részére - a Gazdaságélénkítési Bankgarancia Program, 50 milliárd forintos keretösszeggel.
A program kisvállalkozásoktól a nagyvállalatokon át a feldolgozóiparban, az építőiparban, a logisztikai, az információtechnológiai szektorban, a hulladékgazdálkodásban, egyes szállítási ágazatokban és a vendéglátásban biztosít forgóeszközhitel-felvételi lehetőséget oly módon, hogy a hitel tőkeösszegének 80%-ára, piaci alapú bankgaranciát biztosít - jelentette be Varga István nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter.
A bankgarancia 125 millió és 5 milliárd forint közötti, legfeljebb 5 éves lejáratú forgóeszközhitel felvételét teszi lehetővé. Alapvető célja, hogy középtávon garantálja a vállalkozások működéséhez szükséges forgóeszköz-finanszírozást. Hatékonyan segíti elő, hogy a vállalkozások, a gazdasági nehézségek idején is talpon maradjanak, továbbá növekedési lehetőséget biztosít a gazdaság szereplőinek a fokozatosan megnyíló piacokon.
A bankgarancia 44 területen tevékenykedő vállalkozás megerősítését, fennmaradását, versenyképességét támogatja. A vállalkozások 2011. december 31-ig köthetnek szerződést a programot lebonyolító Magyar Fejlesztési Bank Zrt-vel.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


