Nagy reményeket fűznek a Befektetésbarát önkormányzatokért programhoz a részt vevő települések, amelyek a tavalyi start óta már konkrét lépéseket is tettek.
Negyvenkilenc önkormányzat csatlakozott a főként oktatási és tanácsadási programhoz, amellyel felkészítik a településeket a befektetői érdeklődés fogadására - beleértve a helyi befektetésösztönzési, illetve marketingstratégia elkészítését. A program még az idén zárul, ám jövőre folytathatják.
A települések két képzési csoportra osztva kapnak elméleti és gyakorlati oktatást, ám volt olyan önkormányzat, amely mind a két csoportba bekerült. Negyvenhárom település van a marketingközpontú csoportban: az a közös bennük, hogy megvan a befektetések számára alapvető fontosságú infrastruktúrájuk, például ipari parkjuk, van egy bizonyos beszállítói kör a térségben, azaz versenyképes lehetőségeket kínálnak a befektetőknek. A másik - stratégiaalkotó - csoportba került 22 településnek is számos vonzó versenyelőnye van, azonban ezekre építve érdemes átgondolniuk beruházásösztönzési stratégiájukat. Náluk ki kell választani a fejlesztési prioritásokat, s arra alapozva szükséges meghatározniuk a teendőket.
Az ITD Hungary programja igen kis büdzsével dolgozik. Szakemberek átcsoportosításával három munkatársat állítottak rá a programra, teljes munkaidőben. Mellettük tucatnyian munkaidejük mintegy harmadát a programnak szentelik. Vannak külsős felkért előadók, tanácsadók is. A már megtelepedett külföldi befektetők közül is több vállalta a prezentációt az önkormányzatok számára.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét
- Nehezen elérhetőek a háziorvosok
- A magyar háztartások közel egyharmadában még mindig fával fűtenek
- Piros lapot kapott Kerkez Milos, csapata fellebbez a döntés ellen
- Szijjártó Péter: ez történelmi esemény
- Moszkva atomháborúval fenyegette meg Varsót