5 °C Budapest

64 milliárd mínusz: a Tesco is benne volt

2009. május 14. 10:02

Egymillió tonna szén-dioxidot és mintegy 200 millió fontot takarítottak meg a vásárlók Nagy-Britanniában az elmúlt két évben. A "Together" (Együtt) kampány során a tudatos vásárlásra és a környezettudatos életmódra hívták fel a figyelmet.

A 2007-ben, egy környezetvédő civil szervezet által indított akcióhoz több óriáscég is csatlakozott. A legnagyobb áruházláncok, mint a Tesco vagy a Marks & Spencer mellett élelmiszeripari multik (Coca-Cola) és energiaszolgáltatók (British Gas) is támogatták a kampányt.

Az akció azt a célt szolgálta, hogy felhívják a szigetország lakóinak figyelmét a tudatos életmódra, a fölösleges és túlzott költekezés veszélyeire, a környezetvédelemre és a környezettudatosságra. A szervezők szerint a széleskörű tájékoztatásnak köszönhetően a résztvevők 200 millió fonttal (mintegy 64 milliárd forinttal) fogták vissza kiadásaikat. Háztartásonként átlagosan 11 fontot (3500 forintot) spóroltak azon, hogy alacsonyabb hőfokon mosták ki ruháikat, 49 fontot (16 ezer forint) takarítottak meg azzal, hogy energiatakarékos izzókat szereltek fel, és 200 fontnál (64 ezer forint) is többet a megfelelő hőszigeteléssel.

A résztvevők összesen annyi széndioxidot spóroltak meg takarékos életvitelükkel, amennyi 390 ezer személyautó károsanyag-kibocsátásának felel meg.

A kampányt vezető politikusok, például Tony Blair korábbi miniszterelnök is támogatták. Blair az akció zárásaként elmondta: "Elengedhetetlen, hogy magunk mellé állítsuk a közvéleményt és a széles tömegeket, ha harcba indulunk a klímaváltozás ellen."

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A Together kampányt annyira sikeresnek ítélték, hogy nemzetközi szinten, több más országban -például Ausztráliában és az Egyesült Államokban- is indítanak hasonló kezdeményezéseket.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem