Az Euronics terjeszkedik, pedig a piac csökken

2009. április 7. 09:00

Több mint tíz százalékos forgalombővüléssel zárta az első negyedévet az Euronics- hálózat. Az elektronikai és háztartási gépeket forgalmazó lánc nyolcéves fennállásának legjobb eredményét érte el 2008-ban, pedig a múlt év korántsem volt könnyű.

A magyar piacon ugyanis az úgynevezett fehéráruk - konyhai és fürdőszobai berendezések- értékben mért forgalma 10,3, a darabszám pedig 9,4 százalékkal csökkent. A barnaárukból -szórakoztatóelektronikai cikkekből- származó bevétel 5,3 százalékkal csökkent, a darabszámot tekintve pedig 11,6 százalékkal adtak el kevesebbet.

Az Euronics elsősorban az országszerte 70 üzletet működtető Elektropont- hálózat bedőlése után keletkezett piaci rést használta-használja ki: megkezdte bolthálózatának optimalizálását, több városban is új helyre költöztették a boltokat.

A társaság ott erős igazán, ahol a nagy alapterületű áruházakat működtető multik nem tudnak hatékonyan működni. A mintegy ezer embernek munkát adó hálózat összes eladótere meghaladja a 35 ezer négyzetmétert.

A veszprémi Vöröskő Kft. és a hódmezővásárhelyi Bravotech Kft. által 2001-ben létrehozott Euronics Magyarország nyolc éve csatlakozott a 27 országban több mint tízezer boltot ellátó Euronics International Ltd. Nemzetközi beszerzési hálózatához. A két, továbbra is független kereskedelmi vállalkozás azért fogott össze, mert világossá vált: csak szövetségben és az nemzetközi beszerzési hálózat támogatásával maradhatnak életben a multinacionális vállalatokkal szemben.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. március 25. kedd
Irén, Írisz
13. hét
Március 25.
A gofri világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. március 25. 19:01
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33