Az Euronics terjeszkedik, pedig a piac csökken

2009. április 7. 09:00

Több mint tíz százalékos forgalombővüléssel zárta az első negyedévet az Euronics- hálózat. Az elektronikai és háztartási gépeket forgalmazó lánc nyolcéves fennállásának legjobb eredményét érte el 2008-ban, pedig a múlt év korántsem volt könnyű.

A magyar piacon ugyanis az úgynevezett fehéráruk - konyhai és fürdőszobai berendezések- értékben mért forgalma 10,3, a darabszám pedig 9,4 százalékkal csökkent. A barnaárukból -szórakoztatóelektronikai cikkekből- származó bevétel 5,3 százalékkal csökkent, a darabszámot tekintve pedig 11,6 százalékkal adtak el kevesebbet.

Az Euronics elsősorban az országszerte 70 üzletet működtető Elektropont- hálózat bedőlése után keletkezett piaci rést használta-használja ki: megkezdte bolthálózatának optimalizálását, több városban is új helyre költöztették a boltokat.

A társaság ott erős igazán, ahol a nagy alapterületű áruházakat működtető multik nem tudnak hatékonyan működni. A mintegy ezer embernek munkát adó hálózat összes eladótere meghaladja a 35 ezer négyzetmétert.

A veszprémi Vöröskő Kft. és a hódmezővásárhelyi Bravotech Kft. által 2001-ben létrehozott Euronics Magyarország nyolc éve csatlakozott a 27 országban több mint tízezer boltot ellátó Euronics International Ltd. Nemzetközi beszerzési hálózatához. A két, továbbra is független kereskedelmi vállalkozás azért fogott össze, mert világossá vált: csak szövetségben és az nemzetközi beszerzési hálózat támogatásával maradhatnak életben a multinacionális vállalatokkal szemben.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem