Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) támogatásával hat Heves megyei településen épül ki a szennyvízcsatorna-hálózat, és elkészül egy korszerű szennyvíztisztító telep is, így nemcsak az ott lakó tízezer ember élhet majd egy tisztább és egészségesebb környezetben, de a térség sérülékeny ivóvízbázisa is biztonságba kerül.
A 4,3 milliárd forintos uniós projekt előkészítésére mintegy 54 millió forintot nyert el az önkormányzati társulás. Az erről szóló támogatási szerződést csütörtökön írták alá a társulás gesztori szerepét vállaló Kompolton. Az eseményen részt vett Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi miniszter is.
Kálon, Kápolnán, Kompolton, Aldebrőn, Feldebrőn és Tófalun nincs szennyvízcsatorna-hálózat, régóta tervezik már a megépítését. A térség ivóvízellátását a felszín alatti vizek biztosítják, a települések azonban túlnyomórészt sérülékeny ivóvízbázison fekszenek, ezért is kiemelten fontos a zárt szennyvízelvezetési rendszer mielőbbi kiépítése.
Az uniós fejlesztés eredményeképp a hat településen - 4861 lakás bekapcsolásával - lehetővé válik a kommunális szennyvíz csatornán keresztüli elvezetése, a Kálon megépülő szennyvíztisztítóban pedig a korszerű tisztítása. A tervek szerint megépül 62,5 km gravitációs közcsatorna, 32 közterületi átemelő és 12 km nyomóvezeték.
Az uniós projekt előkészítése 63 millió forintba kerül, ennek 85 százalékát (mintegy 54 millió forintot) a KEOP biztosítja. Az összegből tanulmányok, költséghaszon-elemzések készülnek, és különböző engedélyeket szereznek be. Nagy könnyebbséget jelent, hogy a társulás a vízjogi létesítési engedélyt már korábban megkapta. Az előkészítést követően a pályázat második fordulójában történik majd a kivitelezés, amelyhez szintén 85 százalékos támogatás várható. Az előkészítés a tervek szerint ez év végéig tart, ezután kezdődhet a kivitelezés, ami 2013 decemberében fejeződik be.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az előkészítési támogatásról szóló szerződést Boros Norbert, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Fejlesztési Igazgatóságának főosztályvezetője és Balázs Zoltán, Kompolt polgármestere írta alá.
A szerződés-aláírási ünnepségen a miniszter hangsúlyozta: 2015-re a csatornaellátottság országos szinten a jelenlegi 69 %-ról 89 %-ra fog nőni, a hálózattal összegyűjtött szennyvíz pedig kizárólag biológiai tisztítás után kerül majd a befogadókba. Mindezek megvalósításához az Új Magyarország Fejlesztési Terv 2007 és 2013 között 361 milliárd forintot biztosít.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


