A felszámolók módosítanák a csődtörvényt, hogy több céget lehessen megmenteni. A Felszámolók Országos Egyesülete (FOE) az eljárások gyorsításával, az adósi vagyonra rendelt azonnali moratóriummal, a cégvezetőkre vonatkozó felelősségi szabályok szigorításával vetne gátat a folyamatosan növekvő felszámolásoknak - írja a Világgazdaság.
Filip György, a szervezet elnöke szerint a közeljövőben nincs remény egy új csődtörvény bevezetésére, így a mostani szabályokat kellene módosítani. Míg négy évvel ezelőtt 17500, addig az idén januárban már közel 22 ezer cég állt felszámolás alatt. Mindeközben növekszik a végelszámolás sorsára jutott gazdasági társaságok száma is, amit azért érdemes figyelni, mert közülük sok fordul át felszámolásba.
Tavaly mindössze egy, a gazdálkodó szervezet megmentését reorganizációját szolgáló csődeljárás indult, míg idén egy sem. Az alelnök szerint a körbetartozások mérséklését célzó rendelkezések megváltozása is hozzájárult a felszámolások számának emelkedéséhez.
Súlyos gondot jelent, hogy az egyszerűsített eljárások is 1-1,5 évig eltartanak. Ilyen felszámolási eljárás a vagyontalan társaságok ellen indul, s az összes ügy 90-95 százalékát teszi ki, azonban ahol nincs vagyon, ott később sem lesz, így a felszámolók bizonyos technikai módosításokat alkalmaznának, s így gyorsítanák a procedúrát.
Filip György szerint a másfél évtizeddel ezelőtt eltörölt kötelező öncsőd miatt kiirtották az átmeneti pénzzavarral küzdő gazdasági társaságok felépülését célzó törekvéseket. Mentőöv lehetne az adósi bejelentésre bevezetett adósi moratórium is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Gyakran előfordul az is, hogy nem találnak ügyvezetőt, tulajdonost a felszámolók. Ha mégis, akkor nehéz őket felelősségre vonni, emiatt a jelenleginél egyértelműbb és szigorúbb polgári, illetve társasági jogi szabályokra volna szükség.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








