Gyülekeznek a viharfelhők, ugyanis a Welss Fargo és Gallup által közösen készített egyesült államokbeli áprilisra vonatkozó kis- és középvállalati bizalmi index öt éve (a felmérés indulása óta) nem látott mélypontra zuhant. Mindeközben a hazai kkv-k sem bizakodóak, legalábbis a nemrégiben közétett K&H kkv bizalmi index is erről tanúskodik. Ezzel szemben az Ecostat felmérése a bizalom romlását mutatja.
A Welss Fargo-Gallup-féle index április értéke 48 pont volt, amely a negyedéves felmérés indulása, 2003 augusztusa óta a legalacsonyabb szám. Az induláskor egyébként az index értéke 69-et tett ki.
A visszaesés az előző, januári értékhez képest 35 pontos, illetve a 2006. decemberi csúcshoz, a 114 ponthoz képest 66 pontos visszaesés. Scott Anderson, a Wells Fargo vezető közgazdásza szerint az index tisztán visszaadja a kkv-k irányába megnövekedett pénzügyi nyomást, melyet az elmúlt 3 hónapban kellett elviselniük. A helyzetet tovább árnyalja, hogy a kkv-k jövőbeni várakozásai sem vetítenek elő gyors helyreállást.
A Wells Fargo-Gallup-féle indexet több összetevőből kalkulálják, melyben figyelembe veszik a felmérésben részt vevő vállalkozások saját pénzügyi helyzetükre vonatkozó megítélést, a cég cash-flowját, bevételeit, tőkeallokációját, a foglalkoztatást, valamint a hitellehetőségeiket.
A hazai kkv-k várakozásai egyelőre nem indultak mélyrepülésnek a K&H kkv bizalmi index szerint, igaz egész 2007-ben és az idei év első negyed évében is negatív tartományban tartózkodtak, ami negatív várakozásokat mutat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az Ecostat által készített kkv-konjunktúra index trendvonala ugyan még emelkedő tendenciát mutat, azonban az április érték már visszaesésről tanúskodik.

Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








