Arra voltunk kíváncsiak, hogy a hazai ingatlanközvetítő hálózatok működése során milyen gyakran fordult elő, hogy valamelyik hazai híresség adott megbízást a lakása eladására. Azokra a kérdésekre is kerestük a választ, hogy milyen hatással van a vételárra és az eladhatóságra az, hogy az eladó nem hétköznapi személy, jelentettek-e problémát a tanácsadóknak az esetleges sztárallűrök az értékesítés során, illetve volt-e olyan érdeklődő a keresők körében, aki kimondottan azért szeretett volna megvásárolni egy ingatlant, mert korábban egy híres ember élt ott?

John Travolta otthona
Murányi Ákos: A szomszédok is spekulálnak!
A Duna House vezető elemzője elmondta, hogy jó hírnevüknek köszönhetően elég sok hazai híresség adott már megbízást a cégüknek, hálózatukat rendkívül diszkrétnek és megbízhatónak tartják. A tapasztalatok szerint előfordult, hogy az eladó személye befolyásolta a vételárat és az eladhatóságot, de nem egyszer a szomszédok próbálnak hasznot húzni abból, hogy egy híresség közelében laknak.
A hazai sztárkultusz még messze nincs akkora, mint például az Egyesült Államokban és ez az ingatlanpiacon is érzékelhető. A magyar hírességek tulajdonát általában nem vigyázza saját őrség, így egy idő után a szomszédban lakó közszereplő látványa egyszerű hétköznapi élménnyé válik. A cég üzletkötői szerint minden ilyen ügyfelük maximálisan korrekten viselkedett az ügyintézés során, sztárallűröktől mentesen sikerült lebonyolítani az üzletkötéseket. Az ügyfelek között akadt, aki személyesen maga mutatta be az érdeklődőknek a lakását, mások nagyobb diszkréciót kérnek, sőt a többség az első lakásbemutatáson nem is vesz részt.
A hálózat találkozott már olyan érdeklődővel, aki kimondottan egy híresség ingatlanára "utazott", de tömeges vásárlói rohamról nem lehet beszélni. Elsősorban azért az ingatlannak kell elég jónak lenni ahhoz, hogy hamar és megfelelő áron elkeljen, önmagában a tulajdonos személye nem garancia a gyors eladásra. A tanácsadók szerint egy-két esetben az is előfordult, hogy első látásra csalódást keltett egy neves személy lakása, mert az élet más területén mutatott kiemelkedő teljesítmény nem tükröződött az illető lakásában.
Kováts Tibor: A történelmi személyiségek mélyebb nyomot hagytak, mint a sztárok!
A RE/MAX vezető ingatlanpiaci szakértője úgy véli, hogy a kortárs hírességek nem igazán befolyásolják az eladhatóságot. A történelmi szerepet játszó személyek és ingatlanok viszont érzékelhetően drágábban adhatóak el, különösen, ha a híresség nyomot hagyott az ingatlan kialakításában. Növeli az eladhatóságot, ha sikerült megőrizni az egyéni ízlésre valló kialakítást, a régi bútorokat, berendezési tárgyakat, de az is, ha régi festményeket, esetleg freskókat találunk a falon.
A cég tapasztalatai szerint a hírességekre nem jellemző, hogy egy ingatlanirodába besétálva adnak megbízást, hanem legtöbbször egy általuk már korábban megismert és megbízható szakemberükkel dolgoznak együtt. Számukra mindig a legfontosabb a diszkréció, amelyhez hozzá tartozik, hogy sem a hirdetésben, sem a bemutatáskor, sőt még az első ügyfelek szűréséig sem árulják el, hogy híresség ingatlanáról van szó. Legtöbbször csak a vételi szándéknyilatkozat aláírásakor derül ki a megbízó kiléte, de olyan is előfordult már, hogy egy ilyen ingatlanra egy másik ismert ember érdeklődött.
A hírességek általában a megszokott társértékesítőjükkel dolgoznak együtt, így a korábbi ismeretség alapján már kialakult a kölcsönös bizalom és a jó üzleti kapcsolat. Az ügyfeleknek gyakran van belföldi vagy külföldi elfoglaltsága, ezért bizonyos esetekben nehézkes az egyeztetés, de a tanácsadók tapasztalatai szerint az előre megbeszélt időpontokat mindig betartják.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A mai magyar ingatlanpiacon csak azért, mert korábban egy híresség lakott az ingatlanban, még nem veszik meg a lakást, sőt a diszkréció miatt elmondható, hogy nem is befolyásolja az érdeklődőket. A hálózat külföldi tapasztalatai szerint a világsztárok ingatlanai azért sztáringatlanok is egyben. A helyükben és a megjelenésükben is különlegesek, kastélyok hatalmas birtokokkal, egyedülálló szigetek, valamint az őket övező láz miatt is fokozottabb az érdeklődés.
Valkó Dávid: Gyakrabban tekintik meg a sztárok lakásait!
Az Otthon Centrum vezető elemzője arról számolt be, hogy elég gyakran, évente több alkalommal is előfordul, hogy híres emberrel kötnek megbízási szerződést. Véleménye szerint a megbízó személyétől is függ az eladhatóság, de általában nem befolyásolja a vételárat. A híres személyekkel történt üzletkötések során előfordult, hogy problémásabb volt az ügyintézés, de összességében nem jelentetett többletmunkát, nem kellett más értékesítési stratégiát alkalmazni.
Az értékesítők azt tapasztalták, hogy ha nem volt titkos a megbízó személye, akkor fokozottabb volt a vevők érdeklődése, többen tekintették meg a lakást, de többségüket csak a kíváncsiság vezérelte. A teljesség igénye nélkül a megbízóik között volt Szombathy Gyula színész és Kolonics György sportoló is.

Eddie Murphy háza
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








