Sikersztori a köbön: félmilliárd vízből...

Pénzcentrum
2007. december 3. 13:00

Ki gondolná, hogy egy bevásárlás során olyan ötletre bukkan, ami után kapkodni fognak a gyártók? Szerencséről van szó, vagy az üzleti tapasztalat hatása, hogy egy amerikai házaspár a semmiből hozott létre egy teljesen új üdítőital gyárat?

A történet úgy indult, hogy egy amerikai multicég alelnöke otthagyta az állását, hogy a gyerekeivel foglalkozzon, és kilépjen az óriáscégek bürokratikus életéből. Később a férje, aki ügyvéd dolgozott, szintén felmondott a munkahelyén. Nem sokkal ezután az ismerősök csak azt vették észre, hogy a feleség, Kara egy Goldins nevezetű cég elnöke, a férje Theo pedig az ügyvezető igazgató.

A sikert pedig nem más hozta meg nekik, mint a víz. Kara ugyanis a gyereknevelés során belebotlott egy olyan problémába, hogy a kicsiknek adható üdítőitalok választéka elég szegényes. Ráadásul már ő is unta a narancslét, így elgondolkodott, hogy miért nem csinálnak versenytársat a narancslének. A lényeg, hogy legyen íze, mivel a gyerekek azt szeretik, és se tartósítószert, se cukrot ne tartalmazzon.

Vagyis előállt a nagy ötlet, az ízesített, palackozott víz. Az ötletet először a családon, és az ismerősökön kezdte el tesztelni a házaspár, hogy milyen ízek a megfelelőek, és melyik ízesítésű vizet mennyire könnyű elkészíteni.

2004-re készen volt az üzleti terv. Ekkor szembesült a házaspár azzal, hogy vevők, és szállítók nélkül mennyire nehéz is beindítani egy üzletet. A boltok polcaira ugyanis kész lehetetlenség volt bejutni. Így hat hónapig a piacra dobás előtt Theo járta a boltokat és szállított kóstolót, majd néhány üveget is minden ízből.

Ekkor jött az áttörés, ugyanis megkereste őket Amerika legnagyobb élelmiszer nagykereskedője egy szerződéssel, így ez a kérdés is megoldódott. Ezek után már egyenes volt az út a csúcs felé, mivel egy jó nagykereskedő jelent szinte mindent egy üdítőital befutásánál.

Jelenleg a Goldins 3 és 4 millió dollár (516 - 688 millió forint) közötti éves bevételre számít, ami 3 év alatt hatalmas fejlődés. Továbbá most folyik az egyeztetés a Walt Disney-vel is, ugyanis az alelnök miután kóstolta a vizet, annyira elnyerte a tetszését, hogy Disney figurákat szeretne a palackokra tetetni, ami minden bizonnyal az eddiginél is nagyobb sikert fog hozni az üdítőnek a gyerek körében...

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Valósítsd meg vállalkozói ötleted vevőid segítségével! (x)

Ha régóta motoszkál a fejedben egy világmegváltó ötlet, de eddig nem mertél belevágni, akkor most itt a tökéletes alkalom, hogy a tettek mezejére lépj.

Új zseniképző indul Magyarországon: álomszakma, luxusfizetés vár arra, aki elvégzi?

Nagyon szép gondolat, hogy teremtsük meg a biztonságot a jövő generációinak, ez egy olyan program, ami ehhez ténylegesen hozzá is tesz valamit.

Húsbavágó igazságról rántja le a leplet a magyar rendező: ilyen film is ritkán készül itthon

A független filmeknek mindig lesz létjogosultságuk, ahogy közönségük is - vallja Pető Szabolcs, filmrendező.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 7. szerda
Ambrus
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. december 7. 18:19