Miből lesz a cserebogár? Németország nem csupán sörgyártásáról híres messzeföldön, egy új termék lépett át sikerrel az ország határain, szinte filmvászonra illő módon. A Bionade bio-üdítőital a BusinessWeek cikke szerint már készen áll a világ meghódítására.
Honnét indult?
Az egész történet még 1985-ben vette kezdetét, Dieter Leipold, német sörfőzőmester ekkor döntötte el, hogy mindenképpen kifejleszt valamilyen bioitalt gyermekek számára, hiszen a gyár jövőjét fenyegethette a sörfogyasztás nagy mértékű visszaesése abban az időszakban.
Éveken át kísérletezett, míg végül sikerült elérnie azt, hogy a cukrot ne alkohollá erjesszék a baktériumok, hanem glükózsavvá, melynek révén a cukor édesebbé válik. Vagyis ez azt jelentette, hogy a hozzáadott cukortartalmat csökkenthette Leipold, így alacsonyan tartva a kalóriák számát.
Aztán természetesen már nem a gyerekek képezték a célcsoportot, persze a siker nem érkezett meg azonnal. 1995 óta található meg a boltok polcain a különleges ital, de eleinte elmaradt az érdeklődés az unalmasnak titulált termék iránt.
2000-ben azonban meghozta a várva várt áttörést a cég új marketingszakértője, Wolfgang Blum, aki sikeresen elérte, hogy az üditőital megvásárlása retro életérzéssé váljon, emellett "menővé" váljék az, aki ilyet iszik.
Ehhez a "trendi" csomagolás, illetve a különböző ízesítések (bodza, licsi, gyógynövényes, gyömbéres-narancsos, valamint az új forte) is hozzájárulhatnak.
Siker és félelem
A siker tényekbenAzt, hogy az üdítőital tényleg sikeressé vált, az értékesítés, illetve termelés adatai mutatják. 2003 óta ez utóbbi területen 300 százalékos növekedést sikerült elérniük. Az idei évre vonatkozó tervek szerint 200 millió üveggel gyártanak majd, tavaly 70 millió üveget állítottak el, míg 2004-ben mindössze 7 milliót.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az üdítőital egyébként nem csupán a németeknél oltja szomjunkat, jelen vannak már Ausztráliában, Ausztriában, Észtországban, Finnországban, Franciaországban, Görögországban, Hollandiában, Olaszországban, Írországban, Luxemburgban, a Maldív-szigeteken, Norvégiában, Portugáliában, Svájcban és Svédországban is, sőt még Magyarországon is.
Az árnyoldalak
Nem olyan egyszerű dolog azonban egy nemzetközi méretűvé dagadt családi vállalkozás megfelelő irányítása, kézben tartása. Az idei nyár elején már jelentkeztek bizonyos problémák, ugyanis a szokatlanul enyhe április következtében váratlanul magas kereslet mutatkozott az italok iránt, amely végül a termék hiányához vezetett. Ezt a problémát Blum szerint már azóta megoldották.
Egy másik problémát az utánzatok elterjedése jelenthet. A cégnek már most is folyamatban van egy pere a Plus szupermarketlánccal, illetve a Frankfurter Brauhaus sörgyár Maltonade nevet viselő italával kapcsolatosan. Ezalatt a Beck's már be is jelentette, hogy fejlesztik saját Bionade-stílusú termékeiket.
Egy harmadik ballépést maga a cég tehetett meg, mikor úgy döntött, hogy felhagy az eddigi reklám-stratégiájával, amely mindeddig a "szájról-szájra" terjedő híradást takarta. Azonban félő, hogy az új szlogen ("Egy jobb világ hivatalos itala."), illetve a hirdetések elriasztják az eddigi törzsfogyasztókat.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








