16 °C Budapest

Itt a német sikersztori: hogyan lesz a sörből üdítő?

Pénzcentrum
2007. augusztus 22. 13:00

Miből lesz a cserebogár? Németország nem csupán sörgyártásáról híres messzeföldön, egy új termék lépett át sikerrel az ország határain, szinte filmvászonra illő módon. A Bionade bio-üdítőital a BusinessWeek cikke szerint már készen áll a világ meghódítására.

Honnét indult?

Az egész történet még 1985-ben vette kezdetét, Dieter Leipold, német sörfőzőmester ekkor döntötte el, hogy mindenképpen kifejleszt valamilyen bioitalt gyermekek számára, hiszen a gyár jövőjét fenyegethette a sörfogyasztás nagy mértékű visszaesése abban az időszakban.

Éveken át kísérletezett, míg végül sikerült elérnie azt, hogy a cukrot ne alkohollá erjesszék a baktériumok, hanem glükózsavvá, melynek révén a cukor édesebbé válik. Vagyis ez azt jelentette, hogy a hozzáadott cukortartalmat csökkenthette Leipold, így alacsonyan tartva a kalóriák számát.

Aztán természetesen már nem a gyerekek képezték a célcsoportot, persze a siker nem érkezett meg azonnal. 1995 óta található meg a boltok polcain a különleges ital, de eleinte elmaradt az érdeklődés az unalmasnak titulált termék iránt.

2000-ben azonban meghozta a várva várt áttörést a cég új marketingszakértője, Wolfgang Blum, aki sikeresen elérte, hogy az üditőital megvásárlása retro életérzéssé váljon, emellett "menővé" váljék az, aki ilyet iszik.


Ehhez a "trendi" csomagolás, illetve a különböző ízesítések (bodza, licsi, gyógynövényes, gyömbéres-narancsos, valamint az új forte) is hozzájárulhatnak.

Siker és félelem

A siker tényekben

Azt, hogy az üdítőital tényleg sikeressé vált, az értékesítés, illetve termelés adatai mutatják. 2003 óta ez utóbbi területen 300 százalékos növekedést sikerült elérniük. Az idei évre vonatkozó tervek szerint 200 millió üveggel gyártanak majd, tavaly 70 millió üveget állítottak el, míg 2004-ben mindössze 7 milliót.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)


Az üdítőital egyébként nem csupán a németeknél oltja szomjunkat, jelen vannak már Ausztráliában, Ausztriában, Észtországban, Finnországban, Franciaországban, Görögországban, Hollandiában, Olaszországban, Írországban, Luxemburgban, a Maldív-szigeteken, Norvégiában, Portugáliában, Svájcban és Svédországban is, sőt még Magyarországon is.

Az árnyoldalak

Nem olyan egyszerű dolog azonban egy nemzetközi méretűvé dagadt családi vállalkozás megfelelő irányítása, kézben tartása. Az idei nyár elején már jelentkeztek bizonyos problémák, ugyanis a szokatlanul enyhe április következtében váratlanul magas kereslet mutatkozott az italok iránt, amely végül a termék hiányához vezetett. Ezt a problémát Blum szerint már azóta megoldották.

Egy másik problémát az utánzatok elterjedése jelenthet. A cégnek már most is folyamatban van egy pere a Plus szupermarketlánccal, illetve a Frankfurter Brauhaus sörgyár Maltonade nevet viselő italával kapcsolatosan. Ezalatt a Beck's már be is jelentette, hogy fejlesztik saját Bionade-stílusú termékeiket.

Egy harmadik ballépést maga a cég tehetett meg, mikor úgy döntött, hogy felhagy az eddigi reklám-stratégiájával, amely mindeddig a "szájról-szájra" terjedő híradást takarta. Azonban félő, hogy az új szlogen ("Egy jobb világ hivatalos itala."), illetve a hirdetések elriasztják az eddigi törzsfogyasztókat.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem