3 °C Budapest

Itt a sikersztori: hogyan lesz a mobilból pénz?

Pénzcentrum
2007. október 10. 16:00

A virtuális mobilszolgáltatókat már egy korábbi cikkünkben bemutattuk, ahogyan a hazai megjelenés esélyeiről is írtunk már. Most azonban egy másik oldalról közelítjük meg ezt a témát, bemutatunk egy vállalkozást, amelynek sikerült levetkőznie a szürke hétköznapokat, s pénzt kovácsolnia ötletével.

A virtuális mobilszolgáltatók a tengerentúlon kezdték meg fényes pályafutásukat, mára azonban már Európában is egyre többen vannak jelen. A szolgáltatók palettájának sokszínűsége ellenére az Egyesült Államokban még csupán 81,5 százalék a mobiltelefon-penetráció (elérés), az iSuppli Corp. piackutató cég adatai szerint.

Ennek alapján odaát mintegy 56 millió ember nem használ még mobiltelefont. A Sonopia ezt a piaci rést kívánja betölteni, méghozzá oly módon, hogy a Verizontól lízingelt frekvenciát más cégeknek továbbítja, amelyek saját ügyfeleiknek biztosítják a telefonálás lehetőségét.

Ez még nem minden, a Sonopia olyan ügyfelekkel szeretne megállapodásokat kötni, akik különböző érdekeltségi csoportokhoz tartoznak (így például egyes egyházak, vagy zenekarok). A Sonopia segítségével ezek a csoportok tagjaik számára egyéni szolgáltatásokat képesek nyújtani a nagy szolgáltatók uniformizált csomagjaival szemben.

A Sonopia az amerikai modell helyett inkább az Európában alkalmazott üzleti stratégiára épít, vagyis nem finanszírozza ügyfelei számára az egyes készülékeket, és az interneten keresztüli ügyfélkapcsolat-tartásra koncentrál.

Magyarországon megoszlanak a vélemények annak tekintetében, hogy vajon elférnének-e virtuális szolgáltatók a piacon. A Nemzeti Hírközlési Hatóság legfrissebb adatai szerint 2007. augusztus végén az előfizetések száma 10 386 668 volt, így 100 lakosra 103,3 előfizetés jut. Persze nem szabad arról sem elfeledkezni, hogy itthon gyakori, hogy 2-3 előfizetéssel is rendelkezik egy ügyfél, így bizonyosan akad még olyan, akinek nincs mobiltelefonja.

Ennek ellenére Magyarországon valószínűsíthető, hogy inkább a szolgáltatások árának versenyében, illetve sokszínűségében tehetnének szert előnyre a virtuális szolgáltatók. Emellett a Sonopia által alkalmazott stratégia, vagyis az egyéni igényeknek megfelelően kidolgozott csomagokkal történő berobbanás is nyerő lehet.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Valósítsd meg vállalkozói ötleted vevőid segítségével! (x)

Ha régóta motoszkál a fejedben egy világmegváltó ötlet, de eddig nem mertél belevágni, akkor most itt a tökéletes alkalom, hogy a tettek mezejére lépj.

Új zseniképző indul Magyarországon: álomszakma, luxusfizetés vár arra, aki elvégzi?

Nagyon szép gondolat, hogy teremtsük meg a biztonságot a jövő generációinak, ez egy olyan program, ami ehhez ténylegesen hozzá is tesz valamit.

Húsbavágó igazságról rántja le a leplet a magyar rendező: ilyen film is ritkán készül itthon

A független filmeknek mindig lesz létjogosultságuk, ahogy közönségük is - vallja Pető Szabolcs, filmrendező.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 7. szerda
Ambrus
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?