A legtöbb olvasónk számára bizonyára ismerős szituációt jelent az ajándékvásárlást megelőző tanácstalanság, melyen világszerte egyre inkább a nálunk is ismert megoldással, az ajándékutalványok bevetésével igyekeznek úrrá lenni a problémával szembesülők. Az igazi gond persze csak ezután következik, amikor az ajándék címzettje rádöbben, hogy abszolút semmi szüksége nincs a kapott utalványokra, illetve hogy konkrétan semmit nem tud venni magának az ajándékozó által kiválasztott üzletben. Na, ekkor jön a kreatív megoldás, merthogy a fejlettebb országokban ilyen is van!
Árverezz, szabadulj meg a vásárlási utalványtól!
Az internetet rendszeresen használók számára kézenfekvő lehetőségként adódik az eBay, mint a világ elsőszámú aukciós portálja, jelenlegi összeállításunkban azonban két olyan oldal szolgáltatásait szeretnénk bemutatni, melyek kifejezetten az éves szinten globálisan több mint 50 milliárd dolláros vásárlási utalvány piac igényeire specializálódtak.
A Cardavenue.com esetében az ingyenes regisztrációt követően máris böngészhetünk az értékesítésre felajánlott utalványok között. Az oldal üzemeltetői a vevőre semmiféle díjat nem vetnek ki, csak az árverező eladó kénytelen megfizetni a záróár 3,95%-át és egy 50 centes fix költségtételt.
Az oldalon a vásárlási szándékú vadászok ráakadhatnak esetenként a névérték 5-10%-áért kínált utalványokra is. A szállítás kérdését és díját a felek egymás között tetszőlegesen rendezhetik, de összességében nincs szó jelentős tételről, hiszen egy sima boríték bőven elég az áru elküldéséhez.
Eladóként fontos tudni, hogy nem élhetünk az eBay-ről ismerős "reserve price" intézményével, azaz nem határozhatunk meg olyan értéket, ami alatt nem vagyunk kötelesek eladni. Itt csak a kiindulási árat szabhatjuk meg, ennek túlzott megemelése azonban gyakorlatilag drámaian lecsökkenti a vevői érdeklődést, kockázatot tehát kell vállalni bőven.
Ha szerencséd van, azonnal elviszik! Egy kis diszkonttal...
A Swapagift.com portál speciális szolgáltatásként ajánlja, hogy azonnali fizetéssel megveszi azokat az utalványokat, melyek a preferált kereskedőitől származnak és 25-500 dollár értékűek. Akinek például egy Home Depot ajándékkártyája van, az csekken pár napon belül megkaphatja a névérték 70%-át, amennyiben egy megadott postacímre eljuttatja a kártyát. (A preferált kereskedőket 3 csoportba sorolja a portál és pozíció szerint 70-65-60%-ot fizet utalványaikért.)
Amennyiben valakinek olyan utalványa van, ami kevésbé keresett, azaz nincs rajta a kiemelt listán, akkor egyedi elbírálás alá esik.
Az oldalon emellett lehetőség van a sima eladásra felkínálásra is, hátha egy látogató az általunk kért áron megveszi árunkat. Az utalvány meghirdetésének díja értéktől függetlenül 3,99 dollár, melyért cserébe 90 napig lesz elérhető az ajánlat, mely periódus sikertelenség esetén további 60 nappal ingyenesen kitolható. (A vásárló nem fizet díjat az oldal üzemeltetőinek.)
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jobban jársz egy cserével!
Végiggondolva az eddig leírtakat beláthatjuk, hogy igazán csak akkor lehet gyorsan értékesíteni egy utalványt, ha azt jelentősen áron alul kínáljuk és divatos üzletben vásárolható le. Szerencsére akad más lehetőség is, amit az eBay már nem kínál, ez pedig a csere. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy például van egy 100 dolláros vásárlási utalványunk, valamint kinéztünk egy hasonló értékűt egy másik üzletben és rátalálunk arra a félre, aki épp a vágyainknak megfelelő utalvánnyal rendelkezik és a miénket akarja.
A Cardavenue esetében a cserében szereplő felek mindegyike meg kell hogy fizesse a 3,95%-ot plusz az 50 centet. Arra is van lehetőség, hogy például 2 db 20 dolláros utalványt cseréljen el valaki egy 40 dollárosra, de értelemszerűen itt is meggyorsíthatjuk a folyamatot úgy, ha a 40 dolláros névértékű árunkért cserébe megelégszünk 30 dollárnyi értékkel is.
(Csak mintegy zárójelben jegyezzük meg, hogy a fejlettebb piacokon elég bonyolult reálisan értékelni egy utalványt, ott ugyanis léteznek extrém fajták is. Nem ritka például, hogy egy nem aktivált plasztik hónapról hónapra bizonyos mértékben veszít értékéből.)
A Swapagift-nél arra is van lehetőség, hogy részben csere, részben készpénzes üzletet kössünk, sőt az is megoldható, hogyha félünk postára adni saját utalványunkat, mert nem bízunk a másik félben (hogy ő is ezt teszi), akkor a cég brókerként közvetít a felek között. Utóbbi ügylet esetében mindenki beküldi a felajánlott utalványát a Swapagift címére, ahol ellenőrzik, hogy minden korábban megadott adat megfelel-e a valóságnak és amennyiben minden rendben van, továbbküldik az utalványokat a cserélőknek. A közvetítés díja a tranzakciós összérték függvényében 4 és 10 dollár között alakul, melyet mindkét fél egyaránt köteles megfizetni.
A magyar helyzet...
Hazánkban a képlet korántsem ennyire bonyolult: aki meg akar szabadulni ajándékától, az leggyakrabban a vatera.hu-n, esetleg a hagyományos apróhirdető oldalakon próbál vevőt találni. Igaz, nálunk talán a vásárlási utalványok piaca sem akkora méretű, amire már megérné ilyen speciális vállalkozások létrehozása...
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








