Kétszáz étteremmel kötne szerződést az üdülési csekk beváltására a Magyar Nemzeti Üdülési van olyan vendéglős, aki azért háborog, mert nem szerepel a listán, és tetemes bevételtől esik el, mert nem lehet nála csekkel fizetni - írja a Népszabadság.
Az üdülési csekkeket már korábban is be lehetett váltani 610 olyan étteremben, amely szálláshellyel együtt, annak részeként működik. Az újdonság az idén annyi, hogy az alapítvány nyitott az önálló éttermek felé, és első körben kétszáznak lehetővé tette, hogy szerződjenek velük, ha akarnak. A listán szereplő helyek alig ötöde kereste meg őket, vagyis az igény el van túlozva, valójában a vendéglősök részéről nincs akkora érdeklődés, mint amennyiért ipartestületük lobbizott a lehetőségért. Az alapítvánnyal szerződésben álló, vendéglátóegységet is üzemeltető 2600 szálláshely sem mind élt a lehetőséggel, noha felajánlották nekik.
Szakemberek szerint az üdülési csekk nem fogja megoldani a vendéglátás problémáit. Ráadásul a vendéglősöknek előbb a jelenleg évi 160 milliárd forint forgalmat adó étkezési utalványokat kellene megcélozniuk, hiszen azok egy részéért nadrágot, mosóport és egyebet vesznek az emberek a hipermarketekben. Az idén 25 milliárd forint értékben vásárolt üdülési csekk ugyanakkor számtalan jó célt szolgál: a fogorvostól az Operáig mindenhová számla ellenében, névre szólóan a jogosult juthat be.
Az ominózus kétszázas listát nem az üdülési alapítvány állította össze, hanem a Magyar Vendéglátók Ipartestületének felkérésére a turisztikai államtitkárságon keresztül a regionális idegenforgalmi bizottságok és marketingigazgatóságok. A kizárólag vidéki éttermeket tartalmazó listáról azonban a jelek szerint nem minden érintett tud, mert nem olvassa a szakmai sajtót, illetve az ipartestület honlapját sem látogatja.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok