12 °C Budapest

Brutális kánikula - sörrel és üdítővel hűsítünk

Pénzcentrum
2007. július 17. 13:39

A negyven fokhoz közelítő melegben hűvös menedéket kínálnak a Tesco hipermarketek. A szokatlanul erős kánikula egyébként megváltoztatta vásárlási szokásokat és természetesen ugrásszerűen megnőtt az üdítőital- és sörforgalom.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az elmúlt három nap kánikulai időjárása hatására 37 százalékkal több sör és 24 százalékkal több üdítőital és ásványvíz fogyott a Tesco áruházakban. A két héttel ezelőtti, hűvösebb hétvégéhez képest ugrásszerű italforgalom-növekedést regisztráltak a legnagyobb magyarországi áruházláncnál. Érdekes módon, az alkoholmentes üdítők forgalma több mint másfélszerese a sörnek: a kánikula első három napján közel 3,8 millió liter ásványvíz és üdítőital fogyott, míg a sörök kedvelői 2 millió liter árpalét vittek haza a Tesco-ból.

A nagy melegben megváltoztak a vásárlói szokások is - közelítenek a mediterrán országok, Görögország, Olaszország és Spanyolország hagyományaihoz. Míg tavasszal vagy ősszel a napi csúcs délután hat és nyolc óra között zajlik, most a magyar vásárlók igyekeznek minél később intézni a vásárlásaikat. Az elmúlt kánikulai napokon sokszor csak este nyolc óra után indult a nagy roham és még este tizenegykor is csúcsforgalom volt a Tesco áruházaiban.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 27. szerda
Szabina
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?