4 °C Budapest

Kiütés a Coca-Colának? Eljött a meglepetés ideje!

Pénzcentrum
2007. május 11. 05:40

A Kofola Zrt. a tegnapi napon vezette be hazánkban először a Szlovákiában és Csehországban sikert aratott Kofolát, amely új versenytársként jelenik meg a piacvezető üdítőgyártók termékei mellett. A Kofola Zrt. marketingvezetőjével, Bózsik András beszélgettünk az új termékről, a piacról, illetve a vállalat terveiről és kilátásairól.

Pénzcentrum.hu: Miben más a Kofola, mint a sokat támadott Coca-Cola? Miben látja a termék előnyét az egyéb kólaízű üdítőitalokkal szemben?

Bózsik András: A Kofola gyakorlatilag nem tipikusan kóla, annál egy kicsivel több. Kezdjük azzal, hogy az alapja ásványvíz, illetve alacsony ásványi anyag tartalmú forrásvíz. Ezenkívül jóval frissítőbb érzés nyújt, ez egyrészt a kisebb cukortartalomnak köszönhető, amely sokkal könnyebbé teszi a terméket, nem telít annyira. A legfontosabb tényezőt azonban a gyógynövény tartalom adja, a cukrot nem pótoljuk más édesítőszerrel, gyümölcslé van benne, és összesen 14 féle természetes összetevő.

Pénzcentrum.hu: Itt is titkokba ütközünk, ha a recept felül érdeklődünk?

Bózsik András: Természetesen a recept titkos, az összetételről annyit mondhatunk el csupán, amennyit az érdeklődő vásárlók a csomagoláson is elolvashatnak.

Pénzcentrum.hu: Miért döntöttek úgy, hogy a Yupi és a Yupik sikere után a Kofolával is megjelennek a magyar piacon? 

Bózsik András: A piacot már ismerjük, hiszen két sikeres márkánk van bent, de igazság szerint nem mi választottuk a piacra lépést, az választott minket. Az elmúlt időszakban több felkérést is kaptunk partnerektől, akik úgy ítélték megérett a pillanat és megvan a kereslet a Kofolára

Pénzcentrum.hu: Magyarországgal egy időben belépnek-e másik piacra is (Ukrajna, régió más országai)?

Bózsik András: Igazából a termék mostani bevezetése a magyar leányvállalat döntése, ez teljesen független a Kofola a.s. régiós terjeszkedési terveitől, amelyekről nem tudok bővebb információt adni. A piacra lépés különlegessége azonban, hogy most először kerül a termék olyan közönség elé, amely számára az teljesen ismeretlen.

Pénzcentrum.hu: Az előbbiekben elhangzottak fényében milyen várakozásokkal rendelkeznek? Számítanak esetleg arra, hogy Cseh- és Lengyelország után itt is sikerül maguk mögé utasítani a piacvezetőket?

Bózsik András: Azt kell mondjam, hogy kellő alázattal viseltetünk a nagy versenytársak, illetve a piac iránt, tudjuk nehéz harc lesz, de meglepetésekre számítunk, és várhatóan a piac is meg fog lepődni. Mindenesetre valamikor mindenképpen szerettünk volna megjelenni, s már az előbbiekben is említettem, hogy a partnerek visszajelzéseiből arra utaltak, hogy megérett a pillanat a nagy lépésre.

Természetesen mint minden forgalmazó számára, számunkra is fontos a piaci részesedés, de nem ez az elsődleges szempontunk, hanem, hogy minél több fogyasztóhoz eljutassuk a termék által közvetített életérzést, és elérjük, hogy megkóstolják azt.

Az a tapasztalatunk, hogy azok, akik valóban megszeretik ezt a terméket, igazán ragaszkodnak hozzá és ezért az átlagos fogyasztásuk is nagyobb, mint a több kólaízű termék esetében. Az előzetes célunk egy körülbelül 3-4 százalékos részesedés elérése 1-2 éven belül.

Pénzcentrum.hu: Milyen árszínvonalon és milyen kiszerelésben?


Bózsik András: A Kofolát a magyar piacon kezdetben 2 literes petpalackos, tehát műanyag csomagolásban fogjuk forgalmazni, ennek ára pedig 279 forint lesz. Ez az általunk javasolt és a partnerek által elfogadott ár.

Pénzcentrum.hu: Tervezik-e, hogy siker esetén más kiszereléssel is megjelennek a piacon?

Bózsik András: Az üdítőital-piac jellegzetessége a kis kiszerelés, így mi mindenképpen szeretnénk ezekkel is megjelenni. Szlovákiában és Csehországban már forgalmazzuk ezeket a termékeket: 0,25 fémdobozban, 0,33-as üvegben, illetve félliteres petpalackban is megvásárolható a Kofola, illetve érdekességként elmondható, hogy a termékhez csapolt változatban is hozzá lehet jutni.

Ezek bevezetése azonban nagymértékben függ a piac reakciójától. A kisebb kiszerelések leginkább a vásárlás helyén való fogyasztást szolgálják, ez a piac pedig eléggé telített, főként kizárólagos szerződések jellemzik, így elég nehéz elérni ezeket a területeken is megjelenni.

Pénzcentrum.hu: Mi az elsődleges értékesítési csatorna?

Bózsik András: Az elsődleges értékesítési csatorna a retail vagyis a kiskereskedelem. A mai naptól kaphatók termékeink a Cora és a Metró áruházakban, nyártól pedig további üzletláncokban is polcra kerül majd a Kofola, erről azonban még nem árulhatok el közelebbit.

Pénzcentrum.hu: Otthon milyen módon sikerült elérniük, hogy a nagy versenytársak mellé kerülniük?

Bózsik András: Ma már ez fordítva van, tehát ők szeretnének mellénk kerülni a polcokra. A korábbi időszakról nincsenek pontos értesüléseim, de forgott erről egy kedves anekdota a cégnél arra vonatkozóan, hogy hogy sikerülhetett a márkának 2 év alatt piacvezetővé válnia, és hogy kerültek a korábban kizárólagos forgalmazók helyére. Az egyik vállalatvezető azt a módszert a következő egyszerű elvben fogalmazta meg: "ha kidobnak az ajtón, menj be az ablakon!". Ez véleményem szerint jól jellemzi a cég stratégiáját.

Pénzcentrum.hu: Mekkora volt a cég éves árbevétele? Milyen külső forrásokat alkalmaznak, tervezik-e a cég tőzsdére vitelét?

Bózsik András: Az egész Kofola-csoport, a Kofola Holding AS becsült 2006-os árbevétele 3,5 milliárd cseh korona volt.


A külső forrásbevonás kérdésében nem én vagyok az illetékes, de annyit elmondhatok, hogy az anyavállalat egy nagy lengyel italgyártó céggel tervez fúziót. Mivel ők tőzsdei cég, ezért várhatóan a Kofola is kénytelen lesz megjelenni a tőzsdén.

Pénzcentrum.hu: Tervezik-e gyártókapacitás létrehozását Magyarországon?

Bózsik András: Annyit mondhatok, hogy előbb utóbb szükség lesz arra, hogy Magyarországot is közelebbi forrásból lássuk el. A cég eddigi története során minden országot, ahol megjelent, egy-két éven belül saját gyárral látott el. Meglátjuk, hogy Magyarországon milyen sikere lesz a termékeknek.

Pénzcentrum.hu: Milyen kreatív marketingmegoldásokkal akarják áthidalni azt, hogy a piacvezető márkák feltehetően jóval nagyobb kerettel rendelkeznek erre a célre?

Bózsik András: Igen, igazából én azt gondolom, hogy az egész céget jellemzi, hogy egyedi dolgokat és egyedi megoldásokat alkalmaztunk és alkalmazunk. Már többször átléptük a "megszokottság határát", kiléptünk abból a rendszerből, amelyet marketingesek, kereskedők szoktak alkalmazni, a kiszámíthatatlanságunkból véleményem szerint előny tudunk kovácsolni.

A marketing stratégiát is erre építjük, főként személyes találkozás útján szeretnénk eljutni a fogyasztókhoz, a kampány részleteiről azonban nem árulhatok el többet.

Készíts karácsonyi filmet Molnár Piroskával és Vilmányi Benettel! (x)

A legtöbb filmrajongó arról álmodik, hogy egyszer majd maga is részt vesz egy film megalkotásában – eljött az ő idejük.

Rengeteg munkavállaló készül most erre: már ezt is kaphatnak a bónusz mellé

Már csak pár hét van karácsonyig, így minden cégnél napirenden van a kérdés, hogy milyen formában köszönjék meg a dolgozók egész éves munkáját.

A Brancs megmondja: ezek kellenek, hogy megvalósítsd vállalkozás ötleted

A Brancs kampányait készítő szakemberekkel beszélgettünk arról, hogy mi a receptje egy sikeres vállalkozásnak.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 10. szombat
Judit
49. hét
December 10.
Az emberi jogok napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?