A Kofola Zrt. a tegnapi napon vezette be hazánkban először a Szlovákiában és Csehországban sikert aratott Kofolát, amely új versenytársként jelenik meg a piacvezető üdítőgyártók termékei mellett. A Kofola Zrt. marketingvezetőjével, Bózsik András beszélgettünk az új termékről, a piacról, illetve a vállalat terveiről és kilátásairól.
Pénzcentrum.hu: Miben más a Kofola, mint a sokat támadott Coca-Cola? Miben látja a termék előnyét az egyéb kólaízű üdítőitalokkal szemben?
Bózsik András: A Kofola gyakorlatilag nem tipikusan kóla, annál egy kicsivel több. Kezdjük azzal, hogy az alapja ásványvíz, illetve alacsony ásványi anyag tartalmú forrásvíz. Ezenkívül jóval frissítőbb érzés nyújt, ez egyrészt a kisebb cukortartalomnak köszönhető, amely sokkal könnyebbé teszi a terméket, nem telít annyira. A legfontosabb tényezőt azonban a gyógynövény tartalom adja, a cukrot nem pótoljuk más édesítőszerrel, gyümölcslé van benne, és összesen 14 féle természetes összetevő.
Pénzcentrum.hu: Itt is titkokba ütközünk, ha a recept felül érdeklődünk?
Bózsik András: Természetesen a recept titkos, az összetételről annyit mondhatunk el csupán, amennyit az érdeklődő vásárlók a csomagoláson is elolvashatnak.
Pénzcentrum.hu: Miért döntöttek úgy, hogy a Yupi és a Yupik sikere után a Kofolával is megjelennek a magyar piacon?
Bózsik András: A piacot már ismerjük, hiszen két sikeres márkánk van bent, de igazság szerint nem mi választottuk a piacra lépést, az választott minket. Az elmúlt időszakban több felkérést is kaptunk partnerektől, akik úgy ítélték megérett a pillanat és megvan a kereslet a Kofolára
Pénzcentrum.hu: Magyarországgal egy időben belépnek-e másik piacra is (Ukrajna, régió más országai)?
Bózsik András: Igazából a termék mostani bevezetése a magyar leányvállalat döntése, ez teljesen független a Kofola a.s. régiós terjeszkedési terveitől, amelyekről nem tudok bővebb információt adni. A piacra lépés különlegessége azonban, hogy most először kerül a termék olyan közönség elé, amely számára az teljesen ismeretlen.
Pénzcentrum.hu: Az előbbiekben elhangzottak fényében milyen várakozásokkal rendelkeznek? Számítanak esetleg arra, hogy Cseh- és Lengyelország után itt is sikerül maguk mögé utasítani a piacvezetőket?
Bózsik András: Azt kell mondjam, hogy kellő alázattal viseltetünk a nagy versenytársak, illetve a piac iránt, tudjuk nehéz harc lesz, de meglepetésekre számítunk, és várhatóan a piac is meg fog lepődni. Mindenesetre valamikor mindenképpen szerettünk volna megjelenni, s már az előbbiekben is említettem, hogy a partnerek visszajelzéseiből arra utaltak, hogy megérett a pillanat a nagy lépésre.
Természetesen mint minden forgalmazó számára, számunkra is fontos a piaci részesedés, de nem ez az elsődleges szempontunk, hanem, hogy minél több fogyasztóhoz eljutassuk a termék által közvetített életérzést, és elérjük, hogy megkóstolják azt.
Az a tapasztalatunk, hogy azok, akik valóban megszeretik ezt a terméket, igazán ragaszkodnak hozzá és ezért az átlagos fogyasztásuk is nagyobb, mint a több kólaízű termék esetében. Az előzetes célunk egy körülbelül 3-4 százalékos részesedés elérése 1-2 éven belül.
Pénzcentrum.hu: Milyen árszínvonalon és milyen kiszerelésben?
Bózsik András: A Kofolát a magyar piacon kezdetben 2 literes petpalackos, tehát műanyag csomagolásban fogjuk forgalmazni, ennek ára pedig 279 forint lesz. Ez az általunk javasolt és a partnerek által elfogadott ár.
Pénzcentrum.hu: Tervezik-e, hogy siker esetén más kiszereléssel is megjelennek a piacon?
Bózsik András: Az üdítőital-piac jellegzetessége a kis kiszerelés, így mi mindenképpen szeretnénk ezekkel is megjelenni. Szlovákiában és Csehországban már forgalmazzuk ezeket a termékeket: 0,25 fémdobozban, 0,33-as üvegben, illetve félliteres petpalackban is megvásárolható a Kofola, illetve érdekességként elmondható, hogy a termékhez csapolt változatban is hozzá lehet jutni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezek bevezetése azonban nagymértékben függ a piac reakciójától. A kisebb kiszerelések leginkább a vásárlás helyén való fogyasztást szolgálják, ez a piac pedig eléggé telített, főként kizárólagos szerződések jellemzik, így elég nehéz elérni ezeket a területeken is megjelenni.
Pénzcentrum.hu: Mi az elsődleges értékesítési csatorna?
Bózsik András: Az elsődleges értékesítési csatorna a retail vagyis a kiskereskedelem. A mai naptól kaphatók termékeink a Cora és a Metró áruházakban, nyártól pedig további üzletláncokban is polcra kerül majd a Kofola, erről azonban még nem árulhatok el közelebbit.
Pénzcentrum.hu: Otthon milyen módon sikerült elérniük, hogy a nagy versenytársak mellé kerülniük?
Bózsik András: Ma már ez fordítva van, tehát ők szeretnének mellénk kerülni a polcokra. A korábbi időszakról nincsenek pontos értesüléseim, de forgott erről egy kedves anekdota a cégnél arra vonatkozóan, hogy hogy sikerülhetett a márkának 2 év alatt piacvezetővé válnia, és hogy kerültek a korábban kizárólagos forgalmazók helyére. Az egyik vállalatvezető azt a módszert a következő egyszerű elvben fogalmazta meg: "ha kidobnak az ajtón, menj be az ablakon!". Ez véleményem szerint jól jellemzi a cég stratégiáját.
Pénzcentrum.hu: Mekkora volt a cég éves árbevétele? Milyen külső forrásokat alkalmaznak, tervezik-e a cég tőzsdére vitelét?
Bózsik András: Az egész Kofola-csoport, a Kofola Holding AS becsült 2006-os árbevétele 3,5 milliárd cseh korona volt.
A külső forrásbevonás kérdésében nem én vagyok az illetékes, de annyit elmondhatok, hogy az anyavállalat egy nagy lengyel italgyártó céggel tervez fúziót. Mivel ők tőzsdei cég, ezért várhatóan a Kofola is kénytelen lesz megjelenni a tőzsdén.
Pénzcentrum.hu: Tervezik-e gyártókapacitás létrehozását Magyarországon?
Bózsik András: Annyit mondhatok, hogy előbb utóbb szükség lesz arra, hogy Magyarországot is közelebbi forrásból lássuk el. A cég eddigi története során minden országot, ahol megjelent, egy-két éven belül saját gyárral látott el. Meglátjuk, hogy Magyarországon milyen sikere lesz a termékeknek.
Pénzcentrum.hu: Milyen kreatív marketingmegoldásokkal akarják áthidalni azt, hogy a piacvezető márkák feltehetően jóval nagyobb kerettel rendelkeznek erre a célre?
Bózsik András: Igen, igazából én azt gondolom, hogy az egész céget jellemzi, hogy egyedi dolgokat és egyedi megoldásokat alkalmaztunk és alkalmazunk. Már többször átléptük a "megszokottság határát", kiléptünk abból a rendszerből, amelyet marketingesek, kereskedők szoktak alkalmazni, a kiszámíthatatlanságunkból véleményem szerint előny tudunk kovácsolni.
A marketing stratégiát is erre építjük, főként személyes találkozás útján szeretnénk eljutni a fogyasztókhoz, a kampány részleteiről azonban nem árulhatok el többet.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








