0 °C Budapest

Kiütés a Coca-Colának? Eljött a meglepetés ideje!

Pénzcentrum
2007. május 11. 05:40

A Kofola Zrt. a tegnapi napon vezette be hazánkban először a Szlovákiában és Csehországban sikert aratott Kofolát, amely új versenytársként jelenik meg a piacvezető üdítőgyártók termékei mellett. A Kofola Zrt. marketingvezetőjével, Bózsik András beszélgettünk az új termékről, a piacról, illetve a vállalat terveiről és kilátásairól.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Pénzcentrum.hu: Miben más a Kofola, mint a sokat támadott Coca-Cola? Miben látja a termék előnyét az egyéb kólaízű üdítőitalokkal szemben?

Bózsik András: A Kofola gyakorlatilag nem tipikusan kóla, annál egy kicsivel több. Kezdjük azzal, hogy az alapja ásványvíz, illetve alacsony ásványi anyag tartalmú forrásvíz. Ezenkívül jóval frissítőbb érzés nyújt, ez egyrészt a kisebb cukortartalomnak köszönhető, amely sokkal könnyebbé teszi a terméket, nem telít annyira. A legfontosabb tényezőt azonban a gyógynövény tartalom adja, a cukrot nem pótoljuk más édesítőszerrel, gyümölcslé van benne, és összesen 14 féle természetes összetevő.

Pénzcentrum.hu: Itt is titkokba ütközünk, ha a recept felül érdeklődünk?

Bózsik András: Természetesen a recept titkos, az összetételről annyit mondhatunk el csupán, amennyit az érdeklődő vásárlók a csomagoláson is elolvashatnak.

Pénzcentrum.hu: Miért döntöttek úgy, hogy a Yupi és a Yupik sikere után a Kofolával is megjelennek a magyar piacon? 

Bózsik András: A piacot már ismerjük, hiszen két sikeres márkánk van bent, de igazság szerint nem mi választottuk a piacra lépést, az választott minket. Az elmúlt időszakban több felkérést is kaptunk partnerektől, akik úgy ítélték megérett a pillanat és megvan a kereslet a Kofolára

Pénzcentrum.hu: Magyarországgal egy időben belépnek-e másik piacra is (Ukrajna, régió más országai)?

Bózsik András: Igazából a termék mostani bevezetése a magyar leányvállalat döntése, ez teljesen független a Kofola a.s. régiós terjeszkedési terveitől, amelyekről nem tudok bővebb információt adni. A piacra lépés különlegessége azonban, hogy most először kerül a termék olyan közönség elé, amely számára az teljesen ismeretlen.

Pénzcentrum.hu: Az előbbiekben elhangzottak fényében milyen várakozásokkal rendelkeznek? Számítanak esetleg arra, hogy Cseh- és Lengyelország után itt is sikerül maguk mögé utasítani a piacvezetőket?

Bózsik András: Azt kell mondjam, hogy kellő alázattal viseltetünk a nagy versenytársak, illetve a piac iránt, tudjuk nehéz harc lesz, de meglepetésekre számítunk, és várhatóan a piac is meg fog lepődni. Mindenesetre valamikor mindenképpen szerettünk volna megjelenni, s már az előbbiekben is említettem, hogy a partnerek visszajelzéseiből arra utaltak, hogy megérett a pillanat a nagy lépésre.

Természetesen mint minden forgalmazó számára, számunkra is fontos a piaci részesedés, de nem ez az elsődleges szempontunk, hanem, hogy minél több fogyasztóhoz eljutassuk a termék által közvetített életérzést, és elérjük, hogy megkóstolják azt.

Az a tapasztalatunk, hogy azok, akik valóban megszeretik ezt a terméket, igazán ragaszkodnak hozzá és ezért az átlagos fogyasztásuk is nagyobb, mint a több kólaízű termék esetében. Az előzetes célunk egy körülbelül 3-4 százalékos részesedés elérése 1-2 éven belül.

Pénzcentrum.hu: Milyen árszínvonalon és milyen kiszerelésben?


Bózsik András: A Kofolát a magyar piacon kezdetben 2 literes petpalackos, tehát műanyag csomagolásban fogjuk forgalmazni, ennek ára pedig 279 forint lesz. Ez az általunk javasolt és a partnerek által elfogadott ár.

Pénzcentrum.hu: Tervezik-e, hogy siker esetén más kiszereléssel is megjelennek a piacon?

Bózsik András: Az üdítőital-piac jellegzetessége a kis kiszerelés, így mi mindenképpen szeretnénk ezekkel is megjelenni. Szlovákiában és Csehországban már forgalmazzuk ezeket a termékeket: 0,25 fémdobozban, 0,33-as üvegben, illetve félliteres petpalackban is megvásárolható a Kofola, illetve érdekességként elmondható, hogy a termékhez csapolt változatban is hozzá lehet jutni.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Ezek bevezetése azonban nagymértékben függ a piac reakciójától. A kisebb kiszerelések leginkább a vásárlás helyén való fogyasztást szolgálják, ez a piac pedig eléggé telített, főként kizárólagos szerződések jellemzik, így elég nehéz elérni ezeket a területeken is megjelenni.

Pénzcentrum.hu: Mi az elsődleges értékesítési csatorna?

Bózsik András: Az elsődleges értékesítési csatorna a retail vagyis a kiskereskedelem. A mai naptól kaphatók termékeink a Cora és a Metró áruházakban, nyártól pedig további üzletláncokban is polcra kerül majd a Kofola, erről azonban még nem árulhatok el közelebbit.

Pénzcentrum.hu: Otthon milyen módon sikerült elérniük, hogy a nagy versenytársak mellé kerülniük?

Bózsik András: Ma már ez fordítva van, tehát ők szeretnének mellénk kerülni a polcokra. A korábbi időszakról nincsenek pontos értesüléseim, de forgott erről egy kedves anekdota a cégnél arra vonatkozóan, hogy hogy sikerülhetett a márkának 2 év alatt piacvezetővé válnia, és hogy kerültek a korábban kizárólagos forgalmazók helyére. Az egyik vállalatvezető azt a módszert a következő egyszerű elvben fogalmazta meg: "ha kidobnak az ajtón, menj be az ablakon!". Ez véleményem szerint jól jellemzi a cég stratégiáját.

Pénzcentrum.hu: Mekkora volt a cég éves árbevétele? Milyen külső forrásokat alkalmaznak, tervezik-e a cég tőzsdére vitelét?

Bózsik András: Az egész Kofola-csoport, a Kofola Holding AS becsült 2006-os árbevétele 3,5 milliárd cseh korona volt.


A külső forrásbevonás kérdésében nem én vagyok az illetékes, de annyit elmondhatok, hogy az anyavállalat egy nagy lengyel italgyártó céggel tervez fúziót. Mivel ők tőzsdei cég, ezért várhatóan a Kofola is kénytelen lesz megjelenni a tőzsdén.

Pénzcentrum.hu: Tervezik-e gyártókapacitás létrehozását Magyarországon?

Bózsik András: Annyit mondhatok, hogy előbb utóbb szükség lesz arra, hogy Magyarországot is közelebbi forrásból lássuk el. A cég eddigi története során minden országot, ahol megjelent, egy-két éven belül saját gyárral látott el. Meglátjuk, hogy Magyarországon milyen sikere lesz a termékeknek.

Pénzcentrum.hu: Milyen kreatív marketingmegoldásokkal akarják áthidalni azt, hogy a piacvezető márkák feltehetően jóval nagyobb kerettel rendelkeznek erre a célre?

Bózsik András: Igen, igazából én azt gondolom, hogy az egész céget jellemzi, hogy egyedi dolgokat és egyedi megoldásokat alkalmaztunk és alkalmazunk. Már többször átléptük a "megszokottság határát", kiléptünk abból a rendszerből, amelyet marketingesek, kereskedők szoktak alkalmazni, a kiszámíthatatlanságunkból véleményem szerint előny tudunk kovácsolni.

A marketing stratégiát is erre építjük, főként személyes találkozás útján szeretnénk eljutni a fogyasztókhoz, a kampány részleteiről azonban nem árulhatok el többet.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 25. hétfő
Blanka, Bianka
43. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 24. 16:06