Kik csinálták a legjobban? - márkák a csúcson

Pénzcentrum
2007. július 27. 14:00

Nagy vesztesei és nagy nyertesei is vannak a BusinessWeek és az Interbrand által évente felállított, a világ 100 legjobbnak ítélt márkáját tartalmazó listájának. Az első helyezett, mint azt már 7 éve megszokhattuk, a Coca-Cola.

Ugyanakkor nem ülhet sokáig babérjain az üditőitalgyártó, hiszen ostromolják trónját a jobbnál jobb márkák. A listának egyik nagy vesztese egyébként a Ford lett, amely először 19, majd 15 százalékot vesztett márkájának értékéből.

Ennek ellenére még mindig vannak nagy visszatérők, akiktől talán el lehet lesni valamit. Itt van például a Nokia esete, amely az ötödik helyet szerezte meg, 12 százalékos márkanév-érték emelkedés révén. Ezt pedig úgy sikerült elérnie, hogy egyrészt olcsó-telefonjaival betört a fejlődő országok piacaira, másrészt felfedezte és megadta azt, amire a fejlett országbeli vevőinek szüksége volt.

A listát az egyes márkák értéke alapján állítják fel évente, melyet a publikus, elérhető adatok, a profit-várakozások, és többek között a piaci részesedés alapján számítottak ki.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. szeptember 7. vasárnap
Regina
36. hét
Szeptember 7.
Bányásznap
Szeptember 7.
A nagyszülők napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. szeptember 6. 19:20
Agrárszektor  |  2025. szeptember 6. 20:14