Vasárnap kezdődik a csillagászati tél, a napforduló 16 óra 3 perckor lesz
Húsvétkor aki megteheti, útnak indul, és nagyjából mostanra már meg is teltek a hazai szállodák. Utánajártunk, melyek a legnépszerűbb úti célok, és annak is, vajon tényleg csak a pihenőkártyák zsebeiről költjük a pénzt?
2019 februárjában a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 0,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 7 százalékkal emelkedett. Feltehetően a növekedés folytatódik.
Mióta a Nagypéntek is szabadnap, egyre többen használják ki ezt a 4 napot valamilyen pihenésre.
- mondta el a Pénzcentrumnak Kovács István, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöki tanácsadója.
Tehát továbbra is sokan választják az itthoni pihenést az Utazzitthon.hu adatai alapján az előző évekhez hasonlóan
A március hosszú hétvége forgalmához viszonyítva az áprilisi hosszú hétvége sokkal élénkebb, ami valószínűleg a barátságosabb (nagyobb a valószínűsége a jó időnek) időjárásnak is köszönhető.
2018-hoz képest idén sokkal korábban beteltek a felkapott régiók szálláshelyei, aki utolsó hetekre hagyta a szobafoglalást az nagy valószínűséggel nehezen találja meg a megfelelőt. Árak tekintetében átlagosan 5 -10 százalék körüli áremelés volt a jellemző, az időtartamot tekintve a 3 éjszakás foglalások vannak többségben - mondta el Nagy Viktória, az Invia marketing menedzsere.
Hová utazunk?
Akár csak tavaly, idén is Nyugat-Dunántúl a legkeresettebb, a szálláshelyek típusát figyelembe véve pedig egyértelműen a széleskörű szolgáltatást kínáló wellness szállodák viszik a prímet, de egyre népszerűbbek a családias hangulatot kínáló panziók is - derül ki az Invia belföldi partnere, az Utazzitthon.hu adataiból.
A legkeresettebb desztinációk a fürdővárosaink, ezek között is élen jár Hajdúszoboszló, de Hévíz, Harkány és Sárvár is dobogós. A főváros környékére látogatók Visegrád, Esztergom és Cegléd wellness szállodáit választották előszeretettel.
És bár idén későbbi időpontra esik az ünnep, még sem sikerült előkelőbb helyre kerülnie a balatonirégiónak, akik mégis a tó partján ünnepelnének, ők főként Siófokot, Balatonfüredet és Zamárdit választják, feltehetően azért mert itt a megbízható wellness hotelek száma is magasabb.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
De mégis miből?
Egy ilyen utazás azonban nem olcsó mulattság, 4 fő egy 3 csillagos szállodában mindenfajta megerőltetés nélkül el tud költeni 200 ezer forintot 3 nap alatt. De mégis miből utaznak ennyien.
A munkáltató 2019. január 1-jétől béren kívüli juttatásra vonatkozó kedvező közteherfizetés - ahol az összes közteher 34,5 százalék - mellett kizárólag a Széchenyi pihenő (Szép) kártya alszámláira nyújthat támogatást. Tehát akkor pihenőkártyával utaznak a magyarok - gondolhatnánk. Ám a helyzet nem ilyen egyszerű.
Kérdésünkre, hogy milyen mértékben befolyásolja a SZÉP Kártya a belföldi vendégéjszakák számának alakulását, Kovács István elmondta:
"Folyamatosan készítünk elemzéseket, figyelmemmel kísérjük a kártyák használatát, és ezekből az derül ki, hogy a belföldi szállodákban fizetett szállásdíj bevételnek éves átlagban a 20 százalékát fizetik SZÉP Kártyával. Lehetséges, hogy húsvétkor ennek az aránya valamivel magasabb lesz. Hangsúlyozta, hogy
Ennek ellenére idén februárban már érezhető volt, a törvénymódosítás hatása, hiszen 15,6 százalékkal magasabbak voltak pihenőkártya-költések - olvasható a Magyar Turisztikai Ügynökség közleményében. Az év első két hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek szállásdíj-bevételének növekedési üteme 7,2 százalékos volt, és elérte a 30 milliárd forintot.
Ezt erősíti meg az is, hogy 2019 első negyedévében a Szallas.hu-n foglalt szállások 11,2 százalékánál jelölték meg előzetesen a SZÉP-kártyás fizetési módot - mondta el a Pénzcentrumnak Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








