Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
A belföldi turizmus állhat hamarabb helyre a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldása után - mondta el Kiss Róbert Richárd turisztikai szakújságíró. A szakértő szerint a külföldi és belföldi utazásokat egyaránt nézve legalább egy évnek el kell telnie ahhoz, hogy viszonylag helyreálljon a turizmus, akkor is, ha ha nem lesz második hulláma a járványnak, és őszre már normalizálódik a közegészségügyi helyzet.
A belföldi turizmusnak kedvezőbbek a kilátásai, hiszen Kínában is azt látni, hogy a bezártság után az emberek szinte ellepik az idegenforgalmi nevezetességeket, a múzeumokat, a vendéglátóhelyeket - emelte ki Kiss Róbert Richárd. Hozzátette: az embereknek kevesebb lesz ugyan a pénzük, de a korábban külföldi nyaralást tervezők közül sokan inkább belföldi úticélokat választanak majd.
A szakújságíró üdvözölte a turizmust segítő kormányzati intézkedéseket. Kiemelte a cafeteria-elemek kétharmadát adó Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) terheinek csökkentését: a 17,5 százalékos szociális hozzájárulási adó mértéke 4 százalékra csökken, a feltölthető összeg pedig a versenyszférában 450 ezerről 800 ezer, a közszférában 200 ezerről 400 ezer forintra emelkedik.
Kiss Róbert Richárd emellett fontosnak nevezte a mentesítést az idegenforgalmi adó alól, valamint a korábbi intézkedések közül a katásoknak járó kedvezményeket, amelyeket például az idegenvezetők is igénybe vehetnek. Arról is beszélt: ha a járvány miatti holtszezonban folytatódnak a fejlesztések, hamarabb indulhat majd be a szezon.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








