Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Még, hogy nincs pénze a magyaroknak: egyre többen töltik a hosszú hétvégéket hotelekben itthon
A kora nyarat idéző ünnepi hosszúhétvége újabb rekordokat hozott a hazai turizmusban. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint a nagycsütörtök és húsvéthétfő közötti időszakban, a tavalyihoz képest 38%-kal több nemzetközi és 20%-kal több belföldi turista pihent a hazai szálláshelyeken. A legforgalmasabb nap nagyszombat volt, a négycsillagos szállodák például 86%-os kapacitás-kihasználtságot mutattak. A ragyogó idő a legtöbb utazót – a főváros mellett – fürdővárosainkba vonzotta: Hévízre, Balatonfüredre, Hajdúszoboszlóra, Siófokra és Egerbe érkeztek a legtöbben. Az ünnepek alatt nemcsak a vendégforgalom volt kimagasló, a szálláshelyek bevételei is mintegy 28%-kal múlták felül az egy évvel ezelőttieket.
Az ünnepi hosszú hétvégén rekordszámú, több mint 300 ezer vendég pihent a magyarországi szálláshelyeken, amelyek több mint 700 ezer vendégéjszakát regisztráltak. Nagyszombaton pedig egyenesen ki lehetett volna tenni a megtelt táblát. Ezen a napon a szállodákban országosan 80%-os volt a kapacitás-kihasználtság, a budapesti négycsillagos hotelekben a 91%- ot is elérte, és vidéken is 83%-os foglaltságot mértek. A magyar fővárosban a külföldi turisták száma 40%-kal nőtt tavaly húsvéthoz képest, a legnagyobb számban Olaszországból, az Egyesült Királyságból és Spanyolországból érkeztek látogatók.
A vidéki szálláshelyeken a nemzetközi vendégek száma 34%-kal emelkedett, és a Balatont csaknem 53%-kal választották többen, mint 2024-ben. A vidéki szálláshelyekre a legnagyobb számban a csehek, a szlovákok és a németek érkeztek, a legkeresettebb úticéljaik a hazai fürdővárosok: Hévíz, Bük és Sárvár voltak.
A kedvező időjárású hosszúhétvége látványosan fokozta a belföldi utazókedvet is. A fővároson kívül a legtöbben Debrecenből, Szegedről, Kecskemétről, Nyíregyházáról és Győrből indultak útnak. A hazai utazók közül sokan keresték fel a fővárost, ahol tavalyhoz képest 30%-kal több hazai vendéget regisztráltak. A belföldiek körében legnépszerűbb vidéki desztinációk pedig a Balatont követően a Mátra-Bükk, Budapest környéke, Debrecen és térsége, valamint a Tokaj és Nyíregyháza térségek voltak.
A vendégek többsége (53%-a) szállodákban szállt meg, de a magán-és egyéb szálláshelyek is jelentős forgalmat bonyolítottak, a vendégek harmada itt foglalt szállást. A hotelek között a négycsillagos szállodák bizonyultak a legnépszerűbbnek, a vendégek 57%-a választott ilyen típusú szállást. A kiemelkedő látogatószámnak köszönhetően a húsvéti hosszú hétvége bevételi rekordot is hozott, közel 19 milliárd forinttal gazdagította a szálláshelyeket, ami mintegy 28%-os növekedés az előző évhez képest.
A vendégforgalom és a szálláshelyi bevételek folyamatos, dinamikus bővülése megerősíti, hogy Magyarország továbbra is kiemelten vonzó desztináció a hazai és a nemzetközi utazók körében egyaránt. A turizmus a magyar gazdaság stratégiai jelentőségű ágazata, amely mintegy 400 ezer családnak nyújt megélhetést, és az elmúlt év kivételes eredményeinek köszönhetően az egyik legfontosabb gazdasági húzóágazattá lépett elő. Az év eddigi adatai alapján minden adott ahhoz, hogy 2025 felülmúlja a tavalyi sikereket, tovább erősítve az ágazat szerepét Magyarország gazdasági növekedésében és versenyképességében.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








