Kártérítési pert indított az Osztrák Köztársaság ellen egy magyar ügyvédi iroda a szerintük jogellenes határellenőrzések miatt. Ezek anyagi hátrányt okoznak az ingázóknak.
Bár a járványhatás lassan kezd kikopni a turizmusból, azért a külföldi utazásokat nézve bőven van mit behozni a pandémia előtti szinthez képest - derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet idei első negyedévben készített felméréséből az derül ki, hogy a 30-59 éves korosztály legalább ötnapos külföldi utazást tervező tagjainak 68 százaléka nyáron utazna. A KSH adatai szerint a múlt év második és harmadik negyedévében 4,2 millió alkalommal utaztak több napra külföldre a magyarok, szemben a 2019 hasonló időszakára jutó 5,5 millió utazással.
Bár a turizmus elindult a járvány utáni mélypont utáni emelkedőn, még közel sincs olyan jó formában, mint a járvány előtt. Ebben szerepet játszhat az is, hogy az árak emelkedése miatt a reálbérek negatív tartományba kerültek, így csökkent a magyarok vásárlóereje.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) összeállításából kiderül, hogy 2022-ben, a nyári hónapokat is magában foglaló második és harmadik negyedévben a magyarok közel 4,2 millió alkalommal voltak többnapos külföldi utazáson, ami 25 százalékkal maradt el 2019 azonos időszakától. Az még kérdés, hogy az idei idegenforgalmi szezonban a csökkenő vásárlóerő mennyire fogja vissza a magyarok utazási kedvét: egyes hírek szerint 40%-kal kevesebb eddig a vendég a magyar tenger partján.
A K&H első negyedévben ismétlődő jelleggel végzett kutatása szerint a 30-59 évesek hatoda tervez legalább ötnapos külföldi utazást az idén. A tavalyi évhez hasonlóan nagy többségük - 69 százalékuk – elsősorban a nyári hónapokban utazna külföldre. Emellett 9 százalékuk már az első negyedévben is letudta ezt az utazást, míg 10, illetve 12 százalékuk a harmadik vagy a negyedik negyedévben kerít sort rá, esetleg ismételten is.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
-
Sokan meg fognak lepődni, amikor nyugdíjas korba kerülnek
Az állami nyugdíjat milyen megtakarításokkal egészíti ki, hogy ugyanazt az életszínvonalat fenn tudja tartani, mint az aktív éveiben?
-
Új vásárlók a magyar drogériákban: így változott meg a piac
A drogérialáncok nem csak hazánkban, Európa többi országában is dinamikusabban fejlődnek, mint a többi lánc.
-
Stabil hozam és biztonság a befektetőknek (x)
A műtárgypiac egyre népszerűbb a befektetők körében, mivel stabil értéknövekedést és pénzügyi biztonságot kínál a gazdasági bizonytalanságokkal szemben.