Kutatók szerint a rendszerváltás környéki „mindig havasabb volt” kép részben igaz, de a teljes kép ennél összetettebb.
Bár a járványhatás lassan kezd kikopni a turizmusból, azért a külföldi utazásokat nézve bőven van mit behozni a pandémia előtti szinthez képest - derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet idei első negyedévben készített felméréséből az derül ki, hogy a 30-59 éves korosztály legalább ötnapos külföldi utazást tervező tagjainak 68 százaléka nyáron utazna. A KSH adatai szerint a múlt év második és harmadik negyedévében 4,2 millió alkalommal utaztak több napra külföldre a magyarok, szemben a 2019 hasonló időszakára jutó 5,5 millió utazással.
Bár a turizmus elindult a járvány utáni mélypont utáni emelkedőn, még közel sincs olyan jó formában, mint a járvány előtt. Ebben szerepet játszhat az is, hogy az árak emelkedése miatt a reálbérek negatív tartományba kerültek, így csökkent a magyarok vásárlóereje.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) összeállításából kiderül, hogy 2022-ben, a nyári hónapokat is magában foglaló második és harmadik negyedévben a magyarok közel 4,2 millió alkalommal voltak többnapos külföldi utazáson, ami 25 százalékkal maradt el 2019 azonos időszakától. Az még kérdés, hogy az idei idegenforgalmi szezonban a csökkenő vásárlóerő mennyire fogja vissza a magyarok utazási kedvét: egyes hírek szerint 40%-kal kevesebb eddig a vendég a magyar tenger partján.
A K&H első negyedévben ismétlődő jelleggel végzett kutatása szerint a 30-59 évesek hatoda tervez legalább ötnapos külföldi utazást az idén. A tavalyi évhez hasonlóan nagy többségük - 69 százalékuk – elsősorban a nyári hónapokban utazna külföldre. Emellett 9 százalékuk már az első negyedévben is letudta ezt az utazást, míg 10, illetve 12 százalékuk a harmadik vagy a negyedik negyedévben kerít sort rá, esetleg ismételten is.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








