2 °C Budapest
vacation beach sea family kids children summer fridge

Régi ismerős tűnt fel újra a magyar strandokon: a legtöbb embernek már erre sem futja

2023. július 25. 16:30

Tízből 6 honfitársunk utazik általában úgy, hogy saját ételt visz magával, míg strandoláshoz a megkérdezettek fele csomagol elemózsiát. Egy friss, országos kutatás szerint ennek elsősorban anyagi okai vannak, hiszen így olcsóbban kijönnek, mint ha a büféket látogatnák. Az idén ráadásul tovább erősödik ez a trend, olyannyira, hogy sokan még a nyári meleg ellenére is vállalják, hogy többször sütnek otthon édes vagy sós süteményeket.

Tízből 6 honfitársunk utazik általában úgy, hogy saját ételt visz magával, míg strandoláshoz a megkérdezettek fele csomagol elemózsiát. Ha utazásról van szó, a nők és a tizenévesek számítanak az átlaghoz képest felkészültebbnek: a nők közel kétharmada, illetve a 20 év alattiak háromnegyede visz magával harapnivalót – utóbbibban minden bizonnyal a családi gondoskodás is jelentős szerepet játszik. A három leggyakrabban strandra vitt ételnek a házi készítésű szendvics, a bolti sós snack és a gyümölcs számít, de a válaszadók harmada házi sós ropogtatnivalót is visz magával.

Olcsóbb, mint a büfében

Annak, hogy sokan a strandra sem indulnak el étel nélkül, elsősorban anyagi okai vannak: a válaszadók háromnegyede azért visz magával saját ételt, mert így olcsóbb, mint egy helyi büfében megvenni. Ez tetten érhető a válaszok demográfiai jellemzőiben is: a jobb anyagi helyzetben lévő diplomások ritkábban, míg a rosszabb anyagi helyzetben lévő fiatalok gyakrabban élnek ezzel a lehetőséggel. Érdekesség, hogy a fiatalok harmada azért is választja ezt az opciót, mert finomabbnak ítélik, mint a strandbüfékben vásárolható fogásokat – egyebek közt ez derül ki a Rama legfrissebb országos, reprezentatív kutatásának1 eredményeiből.

Bár kézenfekvő módja lenne a spórolásnak, hogy házilag sütött sós vagy édes süteményeket vigyünk magunkkal, amelyek ráadásul a meleget is jobban bírják, mint a szendvicsek, a nyár hagyományosan nem számít sütési szezonnak. A megkérdezettek több mint fele egyáltalán nem szokott sütni, legyen szó bármilyen évszakról, akik pedig szoktak, azok fele a melegre hivatkozva süt kevesebbet nyáron. A másik felük viszont ugyanannyit vagy többet süt, mint az év más időszakaiban.

Mi is tapasztaljuk, hogy vásárlóink jelentős hányada igyekszik azzal kordában tartani az élelmiszerkiadásait, hogy a korábbinál gyakrabban süt otthon ahelyett, hogy a sós vagy édes süteményeket készen vásárolná meg. Erre a változásra reagálva indítottunk a Rama sütőmargarin esetében egy rendkívüli, nyári promóciót, ami a várakozásainkat felülmúló sikerrel folyik

 – mondta Kővári Csilla, a Rama régiós márkamenedzsere.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 456 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 140 517 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az idén még erősebben spórolunk

A spórolási törekvések az idén még erősebbnek tűnnek: egyrészt viszonylag sokan vannak azok, akik egyáltalán nem terveznek strandolást (főként a legfeljebb 8 általánost végzettek, a kelet-magyarországi lakosok és az 50 év felettiek), a vízparti feltöltődést választók között pedig tovább nő a hozott ételek népszerűsége.

A strandra készülők egyharmada – ezen belül pedig a 30-as korosztály 40%-a – azt tervezi, hogy a tavalyihoz képest többször fog ételt vinni magával. A túlnyomó többség – 10-ből 8-an – ebben az esetben is arra hivatkozik, hogy ez az olcsóbb megoldás, a huszonévesek körében pedig már 90% indokolja anyagi okokkal a döntését. A megadott válaszlehetőségek között szerepelt az is, hogy az otthonról vitt ételek esetében tudjuk, mi van benne. Ez az érv az országos átlaghoz képest a fővárosban és Nyugat-Magyarországon volt népszerűbb, az itt élő 10 megkérdezettből 4-en emiatt is visznek saját ételt.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. február 8. szombat
Aranka
6. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33