Az orosz Mere hálózat Basket Plus néven nyitotta meg első magyarországi üzletét, amely a nyitás után több mint egy héttel is tömegeket vonz az alacsony...
A bécsiek számára a születésnap és a karácsony után a húsvét a legfontosabb ünnep az ajándékozás szempontjából. Tízből heten legalább egyvalakit megajándékoznak, átlagosan ötven euró értékben. A gyerekekre még ennél is többet szánnak. Bicikli, kinti játékok és apróságok a legkedveltebb ajándékok.
A bécsi játékboltosok számára a karácsony után a húsvét a legfontosabb esemény az évben, mivel ilyenkor bonyolítják le a teljes éves forgalmuk 10 százalékát - vagyis nagyjából mintegy 60 millió eurós forgalmat jelent számukra a tavaszi ünnep. A Bécsi Gazdasági Kamara felmérése szerint ugyanis a bécsiek mintegy 70 százaléke vesz ajándékokat húsvét alkalmából, egynegyedük esetében pedig gyerek a megajándékozott. Ők az átlagos 50 eurónál többért, körülbelül 70 euró értékben kapnak ajándékokat.
Csokinyuszi és édességek mellett főleg kinti játékokat – homokozókészletet, labdát, rollert – hoz nekik a nyuszi, de nagyon sokan kapnak biciklit. A gyerekkerékpárok kétharmadát ilyenkor vásárolják, javarészt szakkereskedésben. A megfelelő darab kiválasztásakor a fő szempont a minőség és a kerékpár súlya. 2021-ben – többen között a pandémia miatt - Ausztria-szerte összesen 90 ezer gyerekbiciklit értékesítettek.
Ezzel szemben sok szülő spontán, előzetes tervezgetés nélkül vásárol húsvéti ajándékot gyermekének – rendszerint valami apróságot, általában kevesebb, mint 20 euróért. Kreatív játékok, gyűjteni való figurák, műanyag építőjátékok, ami ezeknél a spontán vásárlásoknál a leggyakrabban a kosárba kerül. A tudatosan vásárló szülők a fajátékokat részesítik előnyben, ők fa építőjátékot vagy a babakonyhához való kiegészítőket rejtenek a nyuszifészekbe.
Szívesen szerzik be a bécsiek a húsvéti ajándékokat a húsvéti vásárokon is. Ebből idén öt nyitotta illetve nyitja meg a napokban a kapuit a klasszikus helyszíneken, a Michaelerplatzon, az Am Hofon, a Freyungon, a Franz Jonas Platzon és a Schönbrunni Kastély előtt. Bécs-szerte összesen 225 standnál várják húsvéti dekorációval, kézműves termékekkel, változatos programokkal és húsvéti finomságokkal az ünnepi hangulatra vágyókat.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








