A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
A bécsiek számára a születésnap és a karácsony után a húsvét a legfontosabb ünnep az ajándékozás szempontjából. Tízből heten legalább egyvalakit megajándékoznak, átlagosan ötven euró értékben. A gyerekekre még ennél is többet szánnak. Bicikli, kinti játékok és apróságok a legkedveltebb ajándékok.
A bécsi játékboltosok számára a karácsony után a húsvét a legfontosabb esemény az évben, mivel ilyenkor bonyolítják le a teljes éves forgalmuk 10 százalékát - vagyis nagyjából mintegy 60 millió eurós forgalmat jelent számukra a tavaszi ünnep. A Bécsi Gazdasági Kamara felmérése szerint ugyanis a bécsiek mintegy 70 százaléke vesz ajándékokat húsvét alkalmából, egynegyedük esetében pedig gyerek a megajándékozott. Ők az átlagos 50 eurónál többért, körülbelül 70 euró értékben kapnak ajándékokat.
Csokinyuszi és édességek mellett főleg kinti játékokat – homokozókészletet, labdát, rollert – hoz nekik a nyuszi, de nagyon sokan kapnak biciklit. A gyerekkerékpárok kétharmadát ilyenkor vásárolják, javarészt szakkereskedésben. A megfelelő darab kiválasztásakor a fő szempont a minőség és a kerékpár súlya. 2021-ben – többen között a pandémia miatt - Ausztria-szerte összesen 90 ezer gyerekbiciklit értékesítettek.
Ezzel szemben sok szülő spontán, előzetes tervezgetés nélkül vásárol húsvéti ajándékot gyermekének – rendszerint valami apróságot, általában kevesebb, mint 20 euróért. Kreatív játékok, gyűjteni való figurák, műanyag építőjátékok, ami ezeknél a spontán vásárlásoknál a leggyakrabban a kosárba kerül. A tudatosan vásárló szülők a fajátékokat részesítik előnyben, ők fa építőjátékot vagy a babakonyhához való kiegészítőket rejtenek a nyuszifészekbe.
Szívesen szerzik be a bécsiek a húsvéti ajándékokat a húsvéti vásárokon is. Ebből idén öt nyitotta illetve nyitja meg a napokban a kapuit a klasszikus helyszíneken, a Michaelerplatzon, az Am Hofon, a Freyungon, a Franz Jonas Platzon és a Schönbrunni Kastély előtt. Bécs-szerte összesen 225 standnál várják húsvéti dekorációval, kézműves termékekkel, változatos programokkal és húsvéti finomságokkal az ünnepi hangulatra vágyókat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








