A magyar cégek 2026 első negyedévére óvatosan javuló foglalkoztatási terveket jeleznek a Manpower Magyarország kedden közzétett előrejelzése szerint.
Töretlen volt a SZÉP-kártyák sikere, december végéig a hazai szállodákban összesen 26,5 milliárd forintot, decemberben majdnem 1,5 milliárd forintot váltottak be a kártyáról a vendégek. A szállodák belföldi szállásdíjbevételének 32,9 százaléka keletkezett 2021-ben a felhasznált SZÉP-kártyákból.
A Magyar Szállodák és Éttermek friss trendriportja összegezte a tavalyi forgalmat, elmondásuk szerint január és december között a budapesti szállodákban 937,8 millió forint, a fővároson kívüli hotelekben 25,5 milliárd forint volumenű SZÉP-kártya felhasználására került sor. Az előbbi a belföldi szállásdíjbevétel 11,6 százalékát, az utóbbi a 35,3 százalékát tette ki. Ezek a számok jól mutatják a SZÉP-kártya fontosságát a belföldi kereslet alakításában, különösen a fővároson kívüli szállodák esetében, írta a Világgazdaság.
Növekedést jeleznek az előző évhez képest 2021-re vonatkozóan a tíz legnagyobb beutazópiacról, amely a szállodai vendégéjszakák számát tekintve Németország esetében 18,5 százalékkal emelkedett, miközben kiemelkedően nőtt több más országból is. Így 61,4 százalékkal több cseh, 60,6 százalékkal több román, 49,2 százalékkal több francia, 38,2 százalékkal több lengyel és 30,7 százalékkal több orosz vendégéjszakát regisztráltak.
A hazai szállodák teljes bruttó forgalma 2021-ben országosan 244 milliárd forint volt, ami 25,6 százalékkal meghaladja az előző évit, de 50,8 százalékkal kisebb a 2019-ben elért 495,5 milliárd forintnál. A KSH legutóbbi adatai szerint 2021 decemberében a szállodák szobafoglaltsága országos szinten 38 százalék, Budapesten 47,2 százalék, a Balaton régióban 29,8 százalék volt.
Vigyázz, mit veszel karácsonyra! Komoly veszélybe sodorhatja a légiközlekedést ez a közkedvelt kütyü
A HungaroControl és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közösen hívja fel a fogyasztók figyelmét a felelős vásárlás és használat fontosságára.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








