2025 is izgalmas évet hozott az elektronikai piacon: a magyar vásárlók továbbra is előszeretettel nyúltak a játékkonzolokhoz, okostelefonokhoz és laptopokhoz.
A Mastercard legfrissebb kutatása szerint több mint 3 millió magyar száll majd repülőre, buszra vagy vonatra az ünnepek előtt, hogy a családjával töltse a Karácsonyt. A magyar válaszadók 15 százaléka külföldről érkezik majd, míg 28 százalék másik városba fog utazni az ünnepekre. Érdekesség, hogy minden negyedik utazó hazatérése meglepetés lesz családja számára. A legnagyobb utasforgalom Karácsony este várható.
A Mastercard legfrissebb adatai szerint új rekord születhet: közel 250 millió ember - köztük 3 millió magyar - látogat majd haza szülővárosába az év végén. A magyarok átlagosan 396 km-t tesznek meg ez idő alatt, amely körülbelül egy Budapest-Ljubjana távolságnak felel meg. A legtöbben busszal vagy kocsival indulnak útnak, a megkérdezettek 12 százaléka pedig repülőre száll.
A most publikált kutatás az év végi ünnepekhez kapcsolódó utazási szokásokat vizsgálta, valamint az ehhez kapcsolódó költésekre is kitért. Az eredmények alapján a magyarok átlagosan 58 000 Ft-ot költenek magára az utazásra, amely megfelel az európai átlagnak, de az ünnepekre való tekintettel hasonló értékben ajándékot is vásárolnak: átlagosan 63 000 Ft-ot költenek szeretteikre, ez 12 000 Ft-al marad el az európai átlagtól.
─ mondta Rose Beaumont, a Mastercard európai kommunikációs vezetője. Az otthon töltött idő helyett a magyarok közül mindössze 7 százalék dönt tudatosan a vakáció mellett, az ő elmondásuk szerint részben az év végi időszakkal járó stresszt, részeben a családi vitákat szeretnék elkerülni. De persze olyanok is vannak, akik egyszerűen nyarat kérnek Karácsonyra.
A hazautazás kapcsán érdekesség még, hogy a legtöbben a szüleik, családjuk miatt indulnak útnak, de minden nyolcadik magyar utas elsősorban kedvenc háziállatát szeretné legjobban viszontlátni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








