11 °C Budapest

Tízből kilenc magyarnak ez hiányzik a strandokról: jogos az igény?

2019. augusztus 11. 14:00

Tízből kilenc magyar internetező szívesen venné, ha a strandokon elérhetőek lennének környezetbarát eszközök (pl. kulacsok, poharak, táskák), 45 százalékuk pedig akár fizetne is ezekért - derül ki egy a környezettudatos strandolási szokásokat vizsgáló online felméréséből.

A Jófogás felhasználói körében 2019 júliusában végzett felmérés eredményei szerint a megkérdezett strandolók 96 százaléka fontosnak tartja a környezetvédelmet. Ez többnyire (67%) a szelektív hulladékgyűjtők tudatos használatában nyilvánul meg, de vannak, akik már újratölthető kulacsokkal helyettesítik a PET palackokat (18%), illetve 13-13 százalékos arányban olyanok is, akik egyáltalán nem szemetelnek strandokon vagy inkább nem étkeznek olyan helyen, ahol csak műanyag tányér, evőeszköz vagy szívószál kapható.

Bár a legtöbben azt vallják, törődnek a természetvédelemmel, a válaszadók 16 százaléka a környezetkímélő megoldások és eszközök magasabb árát tartja gátló tényezőnek, míg a megkérdezettek csaknem egynegyede úgy gondolja, hogy egyedül nem tud eleget tenni a természet megóvásáért. A Jófogás mindezeket figyelembe véve is fontosnak tartja megmutatni a magyar fogyasztóknak, hogy a környezetbarát megoldások könnyen és megfizethetően is elérhetőek - akár másodkézből, amivel a Földet is óvhatjuk.

Varju Lilla, a Jófogást üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary marketing igazgatója kiemelte, hogy a cég már második éve végzi a Túlfogyasztás Világnapján, idén július 29-én publikált "Secondhand hatás" kutatását a környezetvédelem és a fenntarthatóság területén. A kutatással ezzel a felméréssel is arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy nemcsak anyagi megfontolásból érdemes az oldalon adni és venni, hanem környezettudatos szempontból is. Ezeket a termékeket ugyanis nem kell újra legyártani, nem kell leselejtezni, így az ezekből az eljárásokból adódó szén-dioxid kibocsátástól megóvhatjuk a Földet.

Az utóbbi két évben a Jófogás felhasználói évente 200 000 tonna szén-dioxidtól óvták meg a Földet csak azzal, hogy használt termékeket adtak és vettek az oldalon. Ez olyan pozitív hatással van a környezetünkre, mintha Budapest teljes közlekedése évente 45 napra leállna. A marketing igazgató ezért tartja fontos tanulságnak, hogy a környezettudatos strandolási szokásokkal kapcsolatos felmérés válaszadóinak több, mint kétharmada örömmel használna ingyenesen kölcsönözhető játékokat és sporteszközöket, amennyiben lenne rá lehetőség a vízpartokon is. Ami pedig a legnépszerűbb strandokat illeti: a Jófogás felmérése szerint a Balaton és a Velencei-tó országos egyeduralma (nem meglepően) megdönthetetlen, míg a legtöbb budapesti strandolónak a Lupa Beach és a Palatinus jelenti a riviérát.

NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem