A legendás Gundel étterem után a történelmi Centrál Kávéház is újraéledt 2022-ben.
Egyre többet, egyre gyakrabban utaznak az Európai Unió polgárai is, és egy friss statisztikai adatsorból az is kiderült, melyek a legnépszerűbb úti célok. Magyarország is felkerült a listára, és nem is végzett rossz helyen: hazánkban több vendégéjszakát töltöttek el az európaiak, mint például Máltán vagy Cipruson.
Az elmúlt évtizedekben az utazás és a turizmus egyre nagyobb méreteket öltött és sajátított ki magának a gazdasági szektorból: a világ GDP-jének 10 százalékát teszi ki.Köszönhető ez annak, hogy manapság a világ egyik pontjáról a másikra utazni könnyebb, mint valaha - így az emberek is többször kelnek útra. A World Tourism Organization előrejelzése szerint a turisták érkezéseinek száma (azaz, megérkezés) 2030-ra eléri az 1,8 milliárdot. Európa még mindig a legnépszerűbb desztinációk között szerepel, de Ázsia évről évre egyre kedveltebb és növekvő érdeklődést mutatnak a térség irányába a turisták - olvasható a Picodi elemzésében.
De vajon hová utaznak az Európaiak?
2017-ben az európaiak összesen 1 millió 255 ezer alkalommal keltek útra a kontinensen belül (hivatalos vagy turisztikai céllal), és összesen 6 millió 374 ezer éjszakát töltöttek el otthonaikon kívül. Ezeknek 26,7 százaléka volt külföldön: 20,6 százaléka Unión belül, 6,1 százaléka Unión kívül - olvasható ki az Eurostat adataiból.
{{EMBED:infogram_73082756-d720-41c6-9770-25dd6bcbaf80}}
Ahogy a grafikonon is jól látszik, Spanyolország messze a legnépszerűbb úti cél az öreg kontinensen, majdnem kétszer annyi vendégéjszakát töltöttek itt az Európai Unió polgárai, mint a második helyen álló Olaszországban, vagy a szintén 11,7 százalékot birtokló Franciaországban. Meglepő módon mediterrán tengerparti szakasszal nem rendelkező Németország áll a negyedik helyen, és csak az ötödik legnépszerűbb desztináció lett Görögország 2017-ben. Magyarország a 18. helyen áll, olyan országokat előzünk meg, mint Cipris, Bulgária vagy éppen Málta.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml