2023-ban sok magyarországi település döntött úgy, hogy bevezeti az idegenforgalmi adót, ahol eddig ilyet nem kellett fizetni.
A bőséges étle- és italkínálat fontosabb a hazai wellness-szállók vendégeinek, mint az, milyen a szálloda épülete, a berendezése, sőt, még a szolgáltatásainál is előbbrevaló - derül ki a Budapesti Gazdasági Egyetem kutatásából. Ráadásul az egészséges étkezés is csak keveseknél mérvadó.
A nyugati mintára Magyarországon is elterjedt wellness-pihenés mára népszerű rekreációs tevékenységgé vált. A mintegy 160 hazai wellness-szállóban évente közel 3,5 millió vendégéjszakát tölt 1,4 millió, többségében belföldi turista. Az adatok ugyanakkor azt mutatják, hogy az eredetileg az egészségtudatosságot, a testedzéssel együtt járó aktív pihenést és a helyes táplálkozást középpontba helyező szemlélet csak kismértékben honosodott meg. A wellness-szállókban igénybe vett egészségmegőrző célú kezelések, szolgáltatások hatását ugyanis jelentősen ellensúlyozhatja az a tény, hogyAz egyetem a wellness-szállodák vendégelégedettségét vizsgáló kutatása szerint a belföldi látogatók elsősorban a jóízű ételeket és a bőséges étkezést tartják fő szempontnak a wellness-szállodák esetében (4,69 pont az 1-től 5-ig tartó skálán), és hasonló mértékben fontos számukra, hogy a szálloda csendes, pihenésre alkalmas legyen (4,60). Kevésbé számít ugyanakkor, hogy milyen egyéb (masszázs, sport, medence, szépészeti) szolgáltatásokat kínál (4,48), hogy mennyire tiszta, rendezett a személyzet megjelenése (4,46), vagy, hogy mennyire esztétikus az épület (4,29).
vagy, hogy büféasztalos kínálás mellett maguk dönthessenek arról, miből és mennyit fogyasztanak. Az egészséges, könnyű (wellness) étkezésre irányuló igény csupán kismértékben jelenik meg az elvárások között, zömében a fiatal hölgyvendégek körében.
Nálunk még nem természetes
"A wellness-szállodai főétkezések jellemzően büfé-rendszerben zajlanak. Ezt a hazai vendégek el is várják, a széles és szinte korlátlan kínálatot kihasználva pedig a megszokottnál jóval több ételt fogyasztanak. A nemzetközi turisztikai kutatások eredményei azt mutatják, hogy az egzotikus nyaralóhelyeken bevezetett all inclusive ellátás elindulását követően mintegy 5-8 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy az új piacokról érkező turisták természetesként kezeljék a korlátlan fogyasztási lehetőséget, és ne próbálják egészségüket veszélyeztető mértékben "leenni-leinni" az út árát" - mondta Karakasné Dr. Morvay Klára, a BGE docense, a kutatás vezetője.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Napirendre veheti az ukrán parlament a betiltott ellenzéki párt képviselőinek megfosztását mandátumuktól
- Egyetértenek a felek a francia-izraeli csúcson: együtt lépnek fel Iránnal szemben
- Kismillió címen kap pénzt Ukrajna az EU-tól, de ugyanarra mutat minden
- Most utalják a pedagógusoknak a 10 százalékkal megemelt fizetésüket - a nap hírei
- Új "csodajárművek" érkeztek Szegedre – képek
- Aranyozott vibrátorokra repültek rá a betörők, tetemes a kár
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


