A hidegpárna miatt napokig marad a szürkeség, a karácsony pedig az átlagosnál melegebb lehet.
Idén az első negyedévben a tavalyinál 5,4 százalékkal több, 3,6 millió alkalommal utaztak magyarok külföldre, és utazásaik során az előző évinél 13 százalékkal többet, 125 milliárd forintot költöttek - derült ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Statisztikai tükör című friss kiadványából.
Az utazások számának növekedését a KSH adatai szerint a többnapos utazások jelentős, 20 százalékos emelkedése eredményezte, míg az egynapos utazások száma 1,5 százalékkal csökkent január-márciusban.
Az összes utazás több mint fele volt turisztikai célú, ami 15 százalékos növekedést jelent a 2014 első negyedévi értékéhez képest. Az egynapos utak közül csupán minden harmadikra, míg a többnaposok utak 87 százalékára mentek turisztikai motivációval a külföldre utazók.
A statisztikai hivatal kiadványában kitér arra, hogy az egy napra külföldre látogatók kiadásaik 72 százalékát élelmiszer, ital, tartós és értékes fogyasztási cikkek, illetve egyéb árucikkek vásárlására fordították. A több napra látogatók kiadásainak negyedét a szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatásokra költött összeg tette ki, 30 százalékát egyéb áru és szolgáltatás, 17 százalékát üzemanyag-vásárlásra és helyi közlekedésre fordították.
Turisztikai céllal egy napra főként Ausztriába és Szlovákiába utaztak magyar állampolgárok, ebbe a két országba irányult az egynapos turisztikai utazások 85 százaléka. A többnapos turisztikai célú utak során legtöbben Ausztriába és Németországba utaztak Magyarországról, de sokan keresték fel Csehországot, Olaszországot, valamint Franciaországot is. A többnapos turisztikai utak 83 százaléka irányult az Európai Unió országaiba.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








