Januártól több közterület-felügyelő segíti a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ellenőreinek munkáját - közölte a központ és Budapest Főváros Közterület-Felügyelete (BFKF) csütörtökön.
A közterület-felügyelők bevonásával a BKK célja az, hogy csökkentsék a bliccelés arányát és megőrizzék a menetdíjbevételeket. Mivel a közterület-felügyelő hivatalos személy, ezért hatósági jogosultsággal szólíthatja fel az utast a személyazonosságának igazolására, így az érvényes menetjegy vagy bérlet nélkül utazók kiszűrése és a pótdíjak beszedése egyszerűbb és hatékonyabb lehet - olvasható a BKK közleményében. Hozzátették: az ellenőrök és az utasok biztonságát is növeli az intézkedés, mivel a közterület-felügyelők felléphetnek a zsebtolvajokkal, illetve a rongálókkal, randalírozókkal szemben is.
A BKK és a BFKF 2011-ben kezdte bevonni a közterület-felügyelőket az ellenőrzésekbe. Azóta a központ adatai szerint 253 százalékkal több helyszíni pótdíjat szedtek be, 99 százalékkal kevesebb utas távozott intézkedés nélkül.
A 2011-es 50,1 milliárd forint menetdíj-bevételi tervet mintegy 2,35 százalékkal, 1,14 milliárd forinttal teljesítette túl a BKV. A 2012. január-április között 17,7 milliárd forint tervét 1,9 százalékkal, a BKK 2012. május-október között tervezett 25,4 milliárd forint menetdíj-bevételét pedig 2 százalékkal teljesítette túl.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








