2 °C Budapest

Átadták az új metrókocsikat: 1023 utas, 209 ülőhely

Pénzcentrum
2012. július 10. 12:14

Az Alstom hivatalosan is átadta az első METROPOLIS metrót a Fővárosi Önkormányzatnak. A kettes metróvonalon jelenleg futó metrókat leváltó új szerelvény kulcsát Patrick Kron, az Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója adta át Tarlós István főpolgármesternek a hivatalos átadó eseményen. A francia gyártó a múlt év során Budapesttel kötött megállapodásban rögzítetten megszerezte a végleges típusengedélyt a 22 darab, öt kocsiból álló metrószerelvényre, amellyel lehetővé válik az új szerelvények forgalomba állítása a kettes metróvonalon. Az új, 100 méter hosszú, légkondicionált metrószerelvények ez év szeptember elején állhatnak forgalomba.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Eddigi legnagyobb járműbeszerzési programjának keretén belül, Budapest 110 METROPOLIS metrókocsit rendelt meg az Alstomtól a kelet-nyugati irányú, 2-es metróvonalra. A szerelvények fékrendszerén végrehajtott módosításokat és egy átfogó tesztelést követően - melynek során a szerelvény 35 000 km-t futott -, a gyártó 2012. június 1-jén szerezte meg a szerelvények végleges típusengedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Ez alapján az Alstom most hivatalosan is átadhatja Budapest, valamint a BKK és a BKV részére az első METROPOLIS szerelvényt, Patrick Kron, az Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója és Tarlós István, Budapest Főpolgármestere által aláírt megállapodásban rögzített határidőn belül.

Fotó: Todoroff Lázár /Portfolio.hu


A 100 méter hosszú szerelvény összesen 1023 utast tud szállítani és összesen 209 ülőhellyel rendelkezik. A metrókocsik mindkét oldalán 4 szélesebb ajtó van, lehetővé téve az utasok gyorsabb ki- és beszállását. A METROPOLIS szerelvények - amelyek maximális sebessége 70 km / óra - egyterűek, így az utasok az 1,5 méter széles átjárókon keresztül végigsétálhatnak az elejétől a végéig. Az utasok kényelmét a (nyugati mintára) beépített légkondicionálás és a modern utastájékoztató rendszer is szolgálja.

Fotó: Todoroff Lázár/Portfolio.hu


A jelenleg szolgálatot teljesítő orosz szerelvények 177-189 főt képesek szállítani kocsinként, míg a Metropolis 192-213 fő közötti kapacitással rendelkezik ugyanakkora területen. Az ülőhelyek tekintetében azonban visszaesésre került sor. Míg a mostani kocsikban 42 (vezérkocsi) - 46 (közbenső kocsik) ülőhely található, addig az új járművön ez a szám csak 37 és 45 darab. Környezettudatosságban azonban szinte verhetetlen a Metropolis, hiszen 98%-ban újrahasznosítható anyagok felhasználásával készült. Hasonló adat az orosz szerelvényekre nem áll rendelkezésre.

Fotó: Todoroff Lázár/Portfolio.hu
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 7. kedd
Ambrus
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. december 7. 07:20