Belátható közelségbe került az M43-as autópálya magyar-román határig történő kiépítése. Folyik a beruházás előkészítése, a szükséges dokumentumok többsége már rendelkezésre áll. A beruházás előkészítésének költsége mintegy 3,5 milliárd forintot tesz ki, aminek döntő részét az Európai Unió fedezi - tájékoztat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az országhatárig érhet az M43 autópálya, a már kivitelezés alatt álló Szeged-Makó szakaszhoz kapcsolódik a tervek szerint a Makó és Nagylak (román országhatár) közötti útszakasz. Jelenleg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 23,1 kilométeres sztrádaberuházásának előkészítése folyik. A tervezett gyorsforgalmi út a 34,6 kilométerszelvényben kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője arról tájékoztatott, hogy a beruházás előkészítése folyamatban van, ennek során már beszerezték a jogerős építési és hatósági engedélyeket, elkészült az engedélyezési tervdokumentáció, az örökségvédelmi és környezeti hatástanulmány, valamint elvégezték a tervellenőrzési feladatokat és a szükség szerinti tervfelülvizsgálatot. A megvalósíthatósági tanulmány kidolgozása folyamatban van, a régészeti tervek elkészültek, a régészeti feltárás ugyancsak folyik. A kiviteli tervek elkészítése folyamatban vanl, a tervezést az UTIBER Kft. végzi. A kivitelezés tervezett befejezése 2013. május vége.
A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 3,4 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap adja.
-
Így kerül a magyar áru a hűtődbe: bejutottunk a Penny logisztikai központjába
A Pénzcentrum Veszprémben, a Penny Logisztikai Központjában követte végig, mi történik a magyar termékekkel, a raktárba kerüléstől az üzletekbe szállításig.
-
A jövőálló cég IT-stratégiája: mit néz a döntéshozó? (x)
Az informatikai döntések ma már üzleti döntések is.
-
Láthatatlan frontvonalak a légi közlekedésben (x)
A HungaroControl hősei, akik a háttérből óvják a repülés biztonságát


