A magyarok nagy többsége támogatja, hogy a kamionok közlekedéséért útdíjat kelljen fizetni - derül ki a Szonda Ipsosnak a Levegő Munkacsoport megbízásából készített közvélemény-kutatásából.
A Levegő Munkacsoport közleménye szerint 2010 júniusában - 100 pontos skálán - 73 pont volt a lakosság egyetértését szemléltető mutatószám arra a kérdése adott válaszra, hogy támogatják-e a nehéz tehergépjárművekre nagymértékű úthasználati díj kivetését; ez a szám 2006-ban még csak 67 pont volt. A felmérés eredményei szerint a magyarok kétharmada úgy véli: a nehéz tehergépkocsikra jelentős mértékű útdíjat kell kivetni, és az embereknek mindössze 5 százaléka veti el az útdíj bevezetésének tervét. A díj kivetésének lehetőségét négy évvel ezelőtt még a lakosság 10 százaléka utasította el teljesen.
Korábban: Támogatják a használatarányos útdíjat a kamionosok
Milliárdokkal dobja meg az útdíj a szlovák büdzsét
Számottevően nőtt az egyetértés abban is, hogy a kivetett díjakból befolyó összegeket a vasúthálózat fejlesztésére kellene használni (2006-ban 59 pont, 2010-ben 67 pont volt az ezt mutató szám), és a korábbinál is jóval kevésbé gondolják a megkérdezettek, hogy a nehéz tehergépkocsik üzemeltetői megfizetik a járműveik által okozott károkat: négy éve 33 pont, ma 20 pont ez a mutatószám.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A felmérés eredménye igen nagymértékű társadalmi egyetértést mutatott abban is, hogy a vasúti áruszállítás környezetkímélőbb a kamionosnál, az utakat elsősorban a nehéz tehergépkocsik rongálják, a tehergépkocsikra esetleg kivetett útdíjakat az utak javítására kell felhasználni, valamint abban, hogy a kamionok súlyosan szennyezik a környezetet. Ez utóbbi vélemény azonban lényegében nem változott a két felmérés közötti időszakban - a 100 pontos skálán 2006-ban 82-88 volt, 2010-ben pedig 85-87 pont a lakosság egyetértését szemléltető mutatószám. A kutatást júniusban készítette a Szonda Ipsos, személyes megkérdezéssel 1.000 magyar felnőtt véleményét tudakolva, megismételve a 2006-os közvélemény-kutatás kérdéseit.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








